آثار کرونا تا چند دهه ماندگار است، بیشتر مردم جهان آسیب پذیرند

به گزارش تور کانادا، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در نشستی روز آدینه گفت که آثار ویروس کرونا تا چند دهه ماندگار بوده و احساس خواهد شد.

آثار کرونا تا چند دهه ماندگار است، بیشتر مردم جهان آسیب پذیرند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت روز آدینه گفت شیوع کووید-19 (بیماری کروناویروس 2019) فاجعه ای است که اثرات آن تا چندین دهه ماندگار خواهد بود.

وی در نشست کمیته اضطراری سازمان دنیای بهداشت در مقر این سازمان در ژنو گفت: این بیماری همه گیر دنیای، نوعی بحران سلامت است که یک بار در قرن اتفاق می افتد و آثار آن تا چند دهه احساس خواهد شد.

کووید-19، از زمانی که برای اولین بار در شهر ووهان چین گزارش شد بیش از 670 هزار نفر را در دنیا به کام مرگ کشانده است. شمار مبتلایان به این بیماری بیش از 17 میلیون نفر گزارش شده است.

ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس کشور هایی بوده اند که در هفته های گذشته شاهد افزایش شمار مبتلایان بوده اند. دولت های این کشور در کوشش برای یافتن پاسخ موثر جهت مهار این بیماری هستند.

شیوع کرونا موجب تعطیلی کسب و کار ها در بسیاری از کشور های دنیا شده و از لحاظ مالی نیز آثار زیان باری به جای گذاشته است.

در همین حال سازمان دنیای بهداشت هفته پیش گزارش داد بیش از 150 شرکت دارویی در کوشش برای یافتن واکسن موثر در درمان ویروس کرونا تا اوایل سال 2021 هستند.

تدروس در نشست روز آدینه گفت با آنکه اطلاعات درباره این ویروس جدید افزایش یافته، اما هنوز پرسش های بی پاسخ زیادی درباره آن پابرجا است.

سازمان دنیای بهداشت چند هفته پیش با تغییر موضع رسماً گفت ویروس کرونا می تواند در اماکن سربسته و پرازدحام در هوا معلق و از فردی به فرد دیگر منتقل گردد.

سازمان دنیای بهداشت پیش از این احتمال انتقال ویروس کرونا به وسیله هوا را نادر و کم اهمیت دانسته بود، اما به تازگی چند تحقیق علمی نشان داده اند انتقال ویروس از این طریق هم میسر است.

سازمان دنیای بهداشت در بیانیه های قبلی تأکید نموده بود که راه انتقال کووید-19 به وسیله قطرات تنفسی با اندازه های بزرگتر است که هنگام سرفه یا عطسه فرد بر روی زمین می افتند. این سازمان احتمال انتقال ویروس به وسیله هوا، مگر در شرایط خاص پزشکی را رد نموده بود.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری آن را همه گیر دنیای گفت.

تدروس آدهانوم در نشست خبری روز آدینه گفت: نتایج اولیه از مطالعات سرولوژی نتایج هماهنگی را نشان می دهند: بیشتر مردم دنیا در برابر این ویروس آسیب پذیر هستند، حتی در مناطقی که همه گیری های بسیار شدید را تجربه نموده اند.

وی اضافه نمود: بسیاری از کشور هایی که فکر می کردند بدترین اتفاقات را پشت سر گذاشته اند الان دارند شیوع جدید ویروس را تجربه می نمایند. کشور هایی که در هفته های اول بیشتر در امان مانده بودند اکنون با افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر مواجهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 653

به "آثار کرونا تا چند دهه ماندگار است، بیشتر مردم جهان آسیب پذیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار کرونا تا چند دهه ماندگار است، بیشتر مردم جهان آسیب پذیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید