اشتون بدون هر گونه اظهار نظری ساختمان وزارت خارجه مصر را ترک کرد

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران: منابع مصری از خروج مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ساختمان وزارت خارجه مصر پس از ملاقات وی با نبیل فهمی خبر دادند.

اشتون بدون هر گونه اظهار نظری ساختمان وزارت خارجه مصر را ترک کرد

جهت دریافت خدمات محوطه سازی ویلا در زمین شیب دار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه الیوم السابع؛ منابع مصری اعلام کردند: کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اینکه گفتگویی با خبرنگارانی که در اطراف وی جمع شده بودند انجام دهد پس از نشست با نبیل فهمی وزیر خارجه مصر ساختمان وزارت خارجه مصر را ترک کرد.

این منابع بیان کردند: اشتون رایزنی هایش را در قاهره ادامه خواهد داد و قرار است با عدلی منصور رئیس جمهوری موقت و عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح مصر و نیز نمایندگانی از حزب آزادی و عدالت و گروه اخوان المسلمین ملاقات کند.

از سوی دیگر منابع امنیتی مصری اعلام کردند: تحصن در میدان رابعه العدویه و النهضه به شکل ناگهانی جمع نخواهد شد بلکه پس از صدور دستور قضایی و پس از چندین هشدار خواهد بود و اقداماتی برای حفظ جان شهفرایندان در نظر گرفته می گردد.

این درحالی است که منابع مصری از حالت سرخوردگی شدید نزد همه تحصن نمایندگان درباره امکان بازگشت مرسی به قدرت به ویژه با توجه به عدم پذیرش همه طرح ها در این زمینه خبر دادند.

این منابع به ایجاد فضای مملو از نگرانی پس از شایعات درباره حمله نیروهای امنیتی به میدان رابعه العدویه در شب گذشته و نیز عدم خروج هواداران مرسی به بیرون از میدان رابعه العدویه طبق شب های گذشته اشاره کردند.

ازسوی دیگر یک مسئول نظامی مصری که نامش را فاش نکرد گفت: اروپایی ها و دوستانشان در داخل باید اخوان المسلمین را تشویق به دست برداشتن از خشونت و شرکت در فرایند سیاسی نمایند.

وی اضافه کرد: هدف از اقدامات روزهای گذشته هواداران مرسی فراهم آوردن زمینه خروج امن بدون پیگرد امنیتی است که این موضوع مورد مخالفت ما قرار گرفته است زیرا احدی فراتر از قانون نیست و ما به آنها اعلام نموده ایم که هوادار مشارکت این گروه در فرایند سیاسی هستیم و با هر کوششی برای دور کردن آنها از صحنه مقابله می کنیم.

این در حالی است که مصطفی حجازی مشاور رئیس جمهوری موقت در امور سیاسی گفت: ملاقات کاترین اشتون از مصر با هدف میانجی گری نیست.ما از کوشش هایی که برای از بین بردن جو خفقان موجود باشد استقبال می کنیم.ما از همه طرح های ملی که صلح را به جامعه مصر بازگرداند استقبال می کنیم اما نباید خارج از نقشه راه طرحی ارائه گردد.

وی افزوأ: دولت موقت به دنبال بازگرداندن امنیت به کشور و چرخیدن چرخ های اقتصاد است.ما با خشوت طلبان مقابله می کنیم و در برابر آن دسته بسته باقی نمی مانیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 363

به "اشتون بدون هر گونه اظهار نظری ساختمان وزارت خارجه مصر را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتون بدون هر گونه اظهار نظری ساختمان وزارت خارجه مصر را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید