انجام همکاری های مشترک کویت و عراق تحت آنالیز است

به گزارش تور کانادا، نخست وزیر کویت در تماس تلفنی با همتای عراقی خود توسعه روابط و انجام همکاری های مشترک را آنالیز کردند.

انجام همکاری های مشترک کویت و عراق تحت آنالیز است

شبکه الرای کویت امروز (چهارشنبه) گزارش داد: در این گفت وگوی تلفنی که عصر روز گذشته از سوی طرف عراقی انجام شد شیخ صباح الخالد درباره روابط نزدیک دوجانبه و راه های توسعه این روابط با مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین مهمترین موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد آنالیز قرار دادند و درباره با نگرانی های مشترک دو کشور گفت وگو کردند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پیش از این نیز پس از مکلف شدن به تشکیل دولت در تماس تلفنی با نخست وزیر کویت بر تمایل عراق برای گسترش روابط در همه زمینه ها با کشور کویت تاکید نموده بود.

شیخ صباح خالد الحمد الصباح نخست وزیر کویت اوایل ماه رمضان با الکاظمی تماس تلفنی برقرار کرد و ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان انتخاب الکاظمی برای تشکیل دولت جدید عراق را به وی تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

برهم صالح رییس جمهوری عراق 9 آوریل 2020 (21 فروردین) به دنبال اعتراض جریان های سیاسی عراق و کناره گیری عدنان الزرفی از مکلف شدن به تشکیل کابینه، در حکمی مصطفی الکاظمی را مأمور تشکیل دولت جدید کرد که مجلس عراق 18 اردیبهشت به دولت مصطفی الکاظمی رای اعتماد داد و دولت جدید عراق از 20 اردیبهشت بصورت رسمی فعالیت خود را شروع کرد.

دولت کویت برخلاف تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، چند سالی است که فصل جدیدی را در روابط با عراق گشوده و شیخ صباح الاحمد امیر کویت با سفر خود به عراق در دوره نخست وزیری نوری المالکی گام مهمی را به سمت توسعه مناسبات با عراق و انتها دادن به شرایط وخیمی که در سال های انتهای حاکمیت حزب بعث برقرار بود، برداشت. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 551

به "انجام همکاری های مشترک کویت و عراق تحت آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام همکاری های مشترک کویت و عراق تحت آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید