توصیه قطر به عربستان، امارات و بحرین برای مهار کرونا

به گزارش تور کانادا، سخنگوی وزارت خارجه قطر، کشور های عربستان، امارات و بحرین را به نزدیکی با دوحه به منظور متحد شدن کوشش ها برای مبارزه با همه گیری کرونا دعوت کرد.

توصیه قطر به عربستان، امارات و بحرین برای مهار کرونا

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لولوة الخاطر سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه با کانال تلویزیون عربی که مقر آن در لندن است گفت که به رغم دنیاگیری کرونا هیچ نشانه ای از ذوب شدن یخ در بحران روابط میان کشور های عربی حوزه خلیج فارس با قطر مشاهده نمی گردد.

این مقام قطری با اشاره به همه گیری کرونا از عربستان و دیگر کشور های همراه با سعودی ها در تحریم قطر خواست بحران ها را فرصتی برای نزدیکی مطلوب به منظور حل بحران در روابطشان با دوحه قرار دهند تا کوشش کشور ها و به خصوص همسایگان قطر برای کنترل این بیماری همه گیر مضاعف گردد.

روابط سیاسی و مالی ریاض، ابوظبی، منامه و قاهره با دوحه از پانزدهم خرداد سال 96 قطع است و تحریم های آن ها علیه قطر همچنان ادامه دارد.

الخاطر درباره کوشش های قطر برای یاری به دیگر کشور ها در مقابله با کرونا گفت: خطوط هوایی قطر با انتقال اتباع کشور های مختلف یک نقش بین المللی را ایفا نموده است، زیرا در این مدت یک میلیون نفر را از جمله 100 هزار انگلیسی، 70 هزار فرانسوی، 45 هزار آلمانی و کارکنان سازمان ملل را از قطر انتقال داده است.

وی اضافه نمود: شهروندان بسیاری از کشور ها با شیوع کرونا و تعلیق پرواز ها در دیگر کشور ها مانده اند و نتوانستند به کشور های خود بازگردند؛ اما دوحه یک پل هوایی برای انتقال تجهیزات پزشکی میان قطر و ایتالیا که شمار مبتلایانش بسیار زیاد بود، تشکیل داد.

او درباره یاری های کلی قطر به دیگر کشور های عربی هم گفت: دوحه به وسیله صندوق توسعه قطر به دنیا عرب 4 میلیارد دلار طی هفت سال گذشته یاری نموده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در قطر تا شامگاه دوشنبه به 3231 نفر رسیده است که از این میان 7 نفر فوت کردند و 334 نفر بهبود یافتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 345

به "توصیه قطر به عربستان، امارات و بحرین برای مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه قطر به عربستان، امارات و بحرین برای مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید