خبرنگاران ابراز امیدواری انصارالله درباره آزادی اسرای یمنی

به گزارش تور کانادا، تهران- خبرنگاران- محمد علی الحوثی رییس کمیته عالی انقلاب یمن آدینه شب ابراز امیدواری کرد؛ اسرای در بند رژیم سعودی بزودی آزاد شوند.

خبرنگاران ابراز امیدواری انصارالله درباره آزادی اسرای یمنی

به گزارش المیادین، الحوثی ابراز امیدواری کرد که سایر اسرای در بند عربستان که پیش تر در مورد آزادی آن ها توافق شده است نیز آزاد شوند.

وی اضافه نمود: هنوز در مورد آزادی اسرایی که در نشست اردن در مورد آن ها توافق شده است، پاسخ مثبتی دریافت نکرده ایم و امیدواریم روز شنبه در این باره با پاسخ مثبت طرف مقابل روبرو شویم.

پیش تر سازمان ملل متحد از همه طرف های درگیر در یمن خواسته بود با توجه به شیوع ویروس کرونا در این کشور، تمامی اسرا و زندانیان را فوراً آزاد کند.

پرونده مبادله اسیران یکی از موضوعات کلیدی در مذاکرات صلح استکهلم سوئد است که کوشش ها در این زمینه با توجه به سنگ اندازی دولت مستعفی یمن همیشه ناکام بوده و تنها در بعضی موارد با میانجیگری های محلی، مبادله شماری از اسیران صورت گرفته است.

طرف های یمنی در هفتمین دور از مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد در 11 دسامبر 2018 (20 آذر 97) توافق کردند که با مبادله اسرای جنگی زمینه صلح را در کشورشان هموار نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 412

به "خبرنگاران ابراز امیدواری انصارالله درباره آزادی اسرای یمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابراز امیدواری انصارالله درباره آزادی اسرای یمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید