خبرنگاران عضو شورای نظام پزشکی کشور: دست کم دریافت کرونا عواقب جبران ناپذیری دارد

به گزارش تور کانادا، شیراز- خبرنگاران- عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: دست کم دریافت بیماری کرونا و بی توجهی نسبت به پروتکل های بهداشتی می تواند عواقب و عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

خبرنگاران عضو شورای نظام پزشکی کشور: دست کم دریافت کرونا عواقب جبران ناپذیری دارد

دکتر کوروش افشین پور یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: در مقطعی، جدی دریافت این بیماری از سوی مردم و رعایت تمام دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی از سوی آنها سبب شد که شاهد کاهش تعداد مبتلایان و فوتی ها در کشور باشیم که این فرایند باید تداوم می یافت اما به نظر می رسد بی توجهی نسبت به رعایت کامل و جدی پروتکل ها و حضور در جامعه و اماکن عمومی بدون رعایت پروتکل ها باعث شده که امروز آمار مبتلایان فرایند صعودی به خود بگیرد.

وی ادامه داد: بعضی تصور می نمایند که این بیماری دیگر تاثیرات مخرب و خطرناک گذشته را ندارد و حتی از زدن ماسک هم خودداری می نمایند در حالی که چنین نیست و آمار مبتلایان و فوتی ها بیانگر این مطلب است که همچنان باید این بیماری جدی گرفته گردد و هرگونه کوتاهی در مقابل آن می تواند عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی فارس بیان نمود: بنابراین به مردم توصیه می گردد همچنان و همانند روزهای نخست شیوع این بیماری استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی نماینده را جدی بگیرند و حتی الامکان در خانه بمانند و در صورتی که قصد خروج از خانه دارند حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را نیز رعایت نمایند.

افشین پور درباره برگزاری مراسم ها و میهمانی های خانوادگی نیز هشدار داد و اضافه کرد: در خبرها داشتیم که برگزاری مراسم ختم یا جشن عروسی در فلان شهر یا روستا سبب ابتلای تعدادی از حاضران در آن مراسم شد که به هموطنان توصیه می گردد فاصله گذاری اجتماعی را همچنان رعایت نمایند.

وی گفت: قطعا با رعایت تمام پروتکل ها و توصیه های بهداشتی علاوه بر اینکه از سلامت شهفرایندان در مقابل این بیماری محافظت می گردد، به کادر پزشکی و درمانی کشور نیز یاری می نماید که در معرض آسیب کمتری قرار گرفته و بتوانند خدمات بهتری به مبتلایان ارائه دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 617

به "خبرنگاران عضو شورای نظام پزشکی کشور: دست کم دریافت کرونا عواقب جبران ناپذیری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عضو شورای نظام پزشکی کشور: دست کم دریافت کرونا عواقب جبران ناپذیری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید