خبرنگاران مسکن ملی در تابستان افتتاح می گردد

به گزارش تور کانادا، تهران- خبرنگاران- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تحویل نخستین واحدهای مسکن ملی در تابستان سال جاری به متقاضیان اطلاع داد و گفت: همزمان با رونق فراوری، با اخذ مالیات از خانه های خالی بازار مسکن کنترل خواهد شد.

خبرنگاران مسکن ملی در تابستان افتتاح می گردد

جهت دریافت خدمات آلاچیق های چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در مورد تقویت عرضه مسکن و برنامه ها و سیاست های وزارت راه و شهرسازی، گفت: در زمان شروع به فعالیت آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حدود 500 هزار واحد مسکونی مهر به جامانده بود که امروز این رقم به 63 هزار واحد رسیده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر شهری که عملیات اجرای آنها شروع شده بود، هم اکنون 63 هزار واحد به جامانده است.

به گفته محمودزاده، از زمان انتخاب محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی، 200 هزار واحد مسکونی مهر تحویل متقاضیان شد و 120 هزار واحد نیز آماده تحویل است که تنها انشعابات و تاسیسات آنها به جامانده است.

100 هزار واحد مسکونی مهر به جامانده پرونده حقوقی دارند

وی یادآور شد: از 500 هزار واحد مسکن مهری که برای تکمیل برنامه ریزی شده بود 100 هزار واحد دارای پرونده های حقوقی هستند.

محمودزاده با یادآوری اینکه 63 هزار واحد به جامانده به زودی تکمیل و تحویل متقاضیان می گردد در مورد دیگر برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای تقویت عرضه مسکن به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره نمود و شرح داد: در دولت دوازدهم طرح اقدام ملی مسکن و ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای دهک های 4 تا 7 شروع شد.

همچنین، ساخت 200 هزار واحد برای دهک های یک تا 3 نیز از دیگر برنامه هایی در دست اجراست.

اولین افتتاح های طرح اقدام ملی مسکن در تابستان 99

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن احداث 670 واحد مسکونی برای کارکنان وزارتخانه ها و سازمان های دیگر در برنامه قرار گرفته است.

وی مجموع سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های وزارتخانه راه و شهرسازی را در عرضه مسکن که اجرایی و عملیاتی نیز شده است یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی بیان کرد و گفت: در تابستان سال جاری اولین افتتاح های اقدام ملی مسکن انجام می گردد که تاثیر جدی بر رونق مسکن خواهد گذاشت.

اخذ مالیات از خانه های خالی با راه اندازی سامانه املاک و اسکان

محمودزاده همچنین یکی از اصول اصلی کنترل بازار مسکن را مالیات بیان کرد و گفت: شناسایی واحدهای خالی مقدمه اخذ مالیات است. سال گذشته در بهمن ماه با کوشش وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان راه اندازی شد. با توجه به اینکه اطلاعات لازم برای بارگذاری در این سامانه باید از دستگاه های مختلف اخذ می شد، هیات دولت مجوز در اختیار قرار دادن این اطلاعات را در سامانه املاک و اسکان و برای استفاده سازمان امور مالیاتی صادر کرد.

وی توضیح داد: با مصوبه هیات دولت، بخشی از بارگذاری اطلاعات در این سامانه صورت گرفته است و به زودی این برنامه اجرایی وعملیاتی خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 490

به "خبرنگاران مسکن ملی در تابستان افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسکن ملی در تابستان افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید