خبرنگاران 2 هزار و 815 مترمربع از اراضی ملی قشم برطرف تصرف شد

به گزارش تور کانادا، قشم- خبرنگاران- رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 2 هزار و 815 مترمربع از اراضی ملی واقع در شهر درگهان قشم به ارزش هشت میلیارد و 445 میلیون ریال برطرف تصرف شد.

خبرنگاران 2 هزار و 815 مترمربع از اراضی ملی قشم برطرف تصرف شد

مصطفی مازندرانی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: این زمین ها شامل پنج قطعه زمین در محله شیخ آباد درگهان است که قطعه اول به مساحت 950 مترمربع و ارزش تقریبی 2 میلیارد رپو 850 میلیون ریال و قطعه دوم به مساحت 520 مترمربع به ارزش تقریبی یک میلیارد و 560 میلیون ریال است.

وی توضیح داد: قطعه سوم نیز به مساحت 170 مترمربع به ارزش تقریبی 510 میلیون ریال، قطعه چهارم به مساحت 175 متر مربع به ارزش تقریبی 525 میلیون ریال و قطعه پنجم به مساحت یکهزار متر مربع به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال بازپس گرفته شد.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه برطرف تصرف این اراضی بدون خسارت و تلفات جانی و مالی انجام شده است ادامه داد: سازه و کارگاه های طرحهای خاتمه یافته در مجاورت اتوبان خلیج فارس قشم از سوی یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این عملیات تخریب شد.

مازنی اظهار کرد: مساحت کل این طرح ها که بعد از میدان طولا در سمت راست اتوبان و همچنین روبروی پارک کروکودیل ها واقع شده است یک هزار و 110 متر مربع براورد شده است.

وی تاکید نمود: برطرف تصرف اراضی مذکور پس از طی فرایند قانونی و انجام استعلامات مورد احتیاج از مراجع ذیربط و رسیدگی کامل حقوقی و قضایی به پفراینده به مرحله اجرا درآمده است.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت از اراضی ملی همراه با نمایندگانی از دادسرای عمومی و انقلاب، اداره کل حراست، مدیریت بازرسی، نظارت و پاسخگویی به شکایات و با همکاری پلیس مالی فرماندهی انتظامی شهرستان قشم نسبت به برطرف تصرف و اعاده وضع سابق این اراضی اقدام کردند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه مالی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 905

به "خبرنگاران 2 هزار و 815 مترمربع از اراضی ملی قشم برطرف تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار و 815 مترمربع از اراضی ملی قشم برطرف تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید