خروج آمریکا از عراق؛ سرانجام اشغالگری و ایجاد صلح در این کشور

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران، گروه بین الملل - اشکان ممبینی: اخیراً نیروهای پلیس ضد تروریسم عراق با حمایت نیروهای آمریکایی اقدام به دستگیری تعدادی از نیروهای حزب الله و حشد شعبی کردند و دیری نپایید که با اقدام هوشمندانه و به موقع فرماندهان، نیروهای مردمی و نیروهای حشد شعبی عراق با محاصره منطقه الخضراء باعث شد که بازداشت شدگان در صبح همان روز آزاد شوند.

خروج آمریکا از عراق؛ سرانجام اشغالگری و ایجاد صلح در این کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ارشد در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

این حرکت و اقدام به طور قطع با تحریک نیروهای آمریکایی در عراق بوده است که می تواند به ایجاد تنش و اختلاف بین نیروهای مردمی و احزاب مختلف عراقی و بدبین کردن مردم عراق به دولت جدید الکاظمی بینجامد.

آمریکا با چنین اقدامی میخواهد َضمن ایجاد تفرقه و تنش در عراق دلایل موجهی را برای ادامه حضور خود در این کشور و دخالت در امور داخلی آن فراهم کند که این روزها شاهد کوشش بی وقفه آمریکا و متحدانش برای محقق شدن این امر هستیم.

از ایجاد جنگ های داخلی و جابجایی نیروها در خاک عراق گرفته تا تحریک نیروهای مردمی و مذهبی برای درگیری بین یکدیگر که شاید این کوشش ها برای تضعیف نیروهای مردمی و حزب الله باعث تقویت مواضع نیروهای آمریکایی در این کشور و ادامه حضور آنها گردد ضمن آنکه خطر جنگ داخلی میان جریان های موجود، بسیار خطرناک تر از حضور داعش در عراق است؛ چرا که گستردگی جنگ های داخلی باعث ضعف حاکمیتی در عراق خواهد شد و داعش و دیگر گروههای تروریستی در این کشور با حمایت های آمریکا و دیگر رژیم های همپیمان او اقدامات دیگری را تدارک خواهند دید؛ تقویت آنها و ضعف گروه های نظامی مردمی که به جریان های عراق وابستگی دارند، بسیار نگران نماینده خواهد بود پس اگر اقداماتی نظیر بازداشت نیروهای حزب الله و مردمی ادامه پیدا کند محتمل است که باعث ایجاد فتنه ای عظیم در عراق بگردد.

پس در این میان اقدامات دولت و ملت عراق با همبستگی و اتحاد همه احزاب و گروه ها باعث خواهد شد تا هرچه زود تر بتوانند به صلح و ثباتی پایدار در این کشور دست یابند و نباید این مطلب را نادیده گرفت که برخوردهای دولت عراق با گروه ها و جریان های سیاسی و نظامی در عراق باعث جنگ داخلی می گردد و این همان اتفاقی است که آمریکا خواستار آن است و دولت جدید الکاظمی، باید هوشیارتر و هوشمندتر باشد تا بتواند مقابل فتنه های احتمالی در عراق را بگیرد.

دولت و سیاستمداران عراق باید هرچه زودتر زمینه را برای خروج نیروهای آمریکایی و متحدانشان از خاک این کشور فراهم نمایند و هیچ گونه بهانه ای برای ماندن آمریکا در این کشور ندهند، عراق از زمان سقوط صدام به اشغال آمریکا درآمد و دیگر روی خوش و صلح و ثبات را ندید.

پس با وجود این مطالب و جریانات به این نتیجه می رسیم که تنها راه نجات عراق و رسیدن این کشور به یک نظام سیاسی قوی، قدرتمند و مردمی با خروج تمام نیروهای آمریکایی و جلوگیری از دخالت های این کشور در امور عراق محقق خواهد شد و تا زمانی که آمریکا و نیروهای تروریستی تحت حمایت آنها در خاک عراق باشند این کشور آرامش را نخواهد دید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 611

به "خروج آمریکا از عراق؛ سرانجام اشغالگری و ایجاد صلح در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج آمریکا از عراق؛ سرانجام اشغالگری و ایجاد صلح در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید