در روزهای کرونایی عمر سبزیجات را چگونه افزایش دهیم؟

به گزارش تور کانادا، باشگاه خبرنگاران/ یکی از مسائل صیفی جات و سبزیجات طول عمر کوتاه آن ها است. در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا مجبور هستیم بسیار کمتر از گذشته به خرید برویم، ذخیره کافی موادغذایی و داشتن ابتکاراتی برای افزایش ماندگاری آن ها یک چالش مهم برای خانواده ها است.

در روزهای کرونایی عمر سبزیجات را چگونه افزایش دهیم؟

پیاز، سیر، موسیر

پیاز، سیر، موسیر از جمله سبزی هایی هستند که نیاز به نگهداری در یخچال ندارند و کافی است آن ها را در محیطی خنک، تاریک و خشک نگهداری کنید. می توانید پیازهایتان را برعکس به صورتی که ریشه شان به سمت بالا باشد نگهداری کنید. زمان خرید پیاز از قلم نیاندازید پیاز های سالمی که جوانه نزده باشند را بخرید تا عمر بیشتری داشته باشند.

سیب زمینی

سیب زمینی هم نیاز به محیط یخچال ندارد و در محیطی خنک و دور از رطوبت تا چند هفته سالم می ماند. می توانید روی سیب زمینی ها را با پارچه مشکی بپوشانید تا مانع رسیدن نور به آن ها گردد یا اینکه چند عدد سیب درختی بین سیب زمینی ها بگذارید تا تازه تر بمانند.

سبزی خوردن

سبزی خوردن را هربار به مقداری که می خواهید مصرف کنید بشویید و بقیه آن ها را نشسته در ظرف در بسته درون یخچال نگهداری کنید. اگر سبزی های شسته تان زیاد آمد، آن ها را کاملا خشک کنید و در ظرف در بسته یا درون کیسه پارچه ای در یخچال قرار دهید. بهتر است تره ها را از سبزی های شسته شده دیگر جدا کنید؛ زیرا تره خیلی زود فاسد شده و موجب خرابی سبزی های دیگر می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 500

به "در روزهای کرونایی عمر سبزیجات را چگونه افزایش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در روزهای کرونایی عمر سبزیجات را چگونه افزایش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید