شکست زنجیره انتقال با شناسایی کرونایی ها

به گزارش تور کانادا، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: مهمترین اصل برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، شناسایی بیماران است.

شکست زنجیره انتقال با شناسایی کرونایی ها

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا بیگلری اضافه نمود: پس از شناسایی بیماران کرونایی، افراد در ارتباط با او هم باید شناسایی شوند تا بتوان آلودگی ناشی از ویروس کووید 19 را در جامعه کاهش داد و زنجیره انتقال بیماری را شکست.

وی گفت: اگر به اندازه کافی، آزمایش انجام نشود تعداد مبتلایان بیشتر و هجوم یک باره بیماران، موجب می شود تیم درمان نتواند این بیماران را به درستی اداره کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه افزایش آزمایش ها به افزایش شناسایی بیماران، منجر شده است، اضافه نمود: از چند ماه پیش، شبکه ملی تشخیص کووید 19 کشور، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور، تعداد آزمایش ها در حال رسیدن به حدود 40 هزار آزمایش در روز است و هدف این است که این رقم در آینده بسیار نزدیک به 100 هزار آزمایش روزانه برسد.

رئیس انستیتو پاستور ایران درباره شیوه آمارگیری بیماران کرونایی ها و فوتی های ناشی از آن گفت: در برخی از کشور هایی که آزمایش کووید 19 در آن جا، کم است، آمار فوتی های آن ها هم پایین نشان داده می شود و در برخی از کشور های اروپایی هم، جوامعی مانند خانه سالمندان از گروه های تست کووید 19 خارج می شوند بنابراین تعداد تست ها و فوتی ها، متفاوت است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه در کشورمان در همه بیمارستان ها، آزمایشگاه کووید 19 وجود دارد همه بیمارانی که به این ویروس مبتلا و فوت شوند جزو آمار فوتی های ناشی از کرونا ثبت می شوند.

رئیس انستیتو پاستور ایران درباره فرایند ساخت واکسن کرونا در کشورمان گفت: همه راه های ساخت واکسن در کشورمان در حال انجام است و چند گروه، مطالعات حیوانی را به سرانجام رسانده و آماده اند وارد مرحله انسانی شوند یعنی برای رسیدن به واکسن کرونا ماه ها فاصله داریم، اما ساخت این واکسن در حال پیشرفت است.

آقای بیگلری با اشاره به اینکه با ساخت واکسن موثر فاصله داریم اضافه نمود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک تنها کاری است که افراد به عنوان تعهد اجتماعی نسبت به جامعه و کشورش باید انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی اضافه نمود: آزمایش ها، زمانی ارزشمند است که افراد با آزمایش مثبت کرونا، با قاطعیت و سختگیری، قرنطینه شوند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 787

به "شکست زنجیره انتقال با شناسایی کرونایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست زنجیره انتقال با شناسایی کرونایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید