لباس و دستکش بیمارستان ها تامین شد ، کمبود ماسک N95 همچنان پابرجاست

به گزارش تور کانادا، معاون پرستاری وزارت بهداشت از تامین لباس و دستکش برای بیمارستان ها اطلاع داد و گفت که اما هنوز کمبود ماسک N95 داریم.

لباس و دستکش بیمارستان ها تامین شد ، کمبود ماسک N95 همچنان پابرجاست

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا کمبودهای پرستاران اعم از لباس های ایمن، ماسک و دستکش رفع شده است، گفت: در حال حاضر وضع بیمارستان ها از لحاظ تجهیزاتی از قبیل لباس و دستکش در شرایط بهتری واقع شده است و شرایط ثبات بیشتری پیدا نموده است.

معاون وزیر بهداشت در ادامه بیان نمود: من امروز در بیمارستان رسول اکرم (ص) حضور داشتم و خوشبختانه شرایط بهتری را شاهد بودم و تقریبا به ثبات رسیده است. در ادامه همه کوشش های صورت گرفته خیرین وارد کار شدند و دانشگاه ها نیز از طرق مختلف برای رفع کمبودها اقدام کردند، طوری که اکنون به نظر می رسد، شرایط بیمارستان های ما پایدار است.

حضرتی گفت: گفتنی است که این یاری ها هم از داخل کشور و هم از خارج از کشور بوده است. علاوه بر یاری خیرین، دانشگاه های ما توانستند با یاری جاهای دیگر در راستای بهبود شرایط قدم بردارند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که کدام استان ها به لحاظ تجهیزات مورد احتیاج شرایط سخت تری دارند، گفت: اکنون در حال تهیه یک نظر سنجی هستیم، ولی فعلا کاملا نشده است، اما باید بگویم که تقریبا همه بیمارستان ها مثل هم هستند. اینکه بگویم یک بیمارستان شرایط بدتر و بیمارستانی دیگر شرایط بهتری دارد، اینطور نیست، تقریبا شرایط بیمارستان ها مانند هم است.

وی توضیح داد: احتیاج بیمارستان ها مشابه هم است و الان خوشبختانه خیلی از کمبودها رفع شده است، ولی هنوز هم بعضی کمبودها وجود دارد. به عنوان مثال در مورد ماسک N95 هنوز مقداری کمبود هست که کوشش می کنیم این مشکل نیز رفع گردد.

حضرتی خاطر نشان کرد: امروز خیلی از بیمارستان ها مسائل هفته اول را ندارند، ما در روزهای اول خیلی دچار مسائل بودیم و اکنون ثبات بیشتری داریم. در این راستا آنالیز هایی دقیق از همه دانشگاهها را تا دو سه روز آینده اعلام خواهیم کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که در کل چند پرستار برای یاری داوطلبانه به بیماران کرونا اعلام آمادگی نموده اند، گفت: حدود 600 پرستار، یاری پرستار، بهیار و همچنین از رشته های دیگر مانند مامایی نیز درخواست داده بودند که خیلی از آنها جذب شدند.این تعداد می توانند، کمبودها را رفع نمایند و در کل یاری خیلی خوبی به ما شد. همچنین 5 هزار نیرویی که از پیش به سیستم ما تزریق شد، یاری بسیار زیادی کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 379

به "لباس و دستکش بیمارستان ها تامین شد ، کمبود ماسک N95 همچنان پابرجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس و دستکش بیمارستان ها تامین شد ، کمبود ماسک N95 همچنان پابرجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید