کروناویروس مانع از پیشتازی سمنانی ها در اهدای خون نشد

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران/سمنان مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اقبال بالای مردم این استان به امور خیرخواهانه و از جمله اهداء خون گفت: با وجود شیوع کروناویروس، این بیماری تاثیر چندانی در فرایند اهداء خون در مردم این استان نداشته است.

کروناویروس مانع از پیشتازی سمنانی ها در اهدای خون نشد

وحید بغدادی، در ملاقات با فاطمه منصوری معاون استاندار سمنان ضمن تقدیر از اهداکنندگان خون در این استان با اشاره به شرایط اهدا خون در چهار ماهه اول سال جاری اظهار کرد: در چهار ماه گذشته علی رغم شیوع کرونا ویروس، فرایند مراجعه و دریافت خون از اقشار مردم تنها هشت دهم درصد در استان سمنان به نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه این اداره کل در فرآیند خون گیری با حساسیت ویژه به پروتکل های بهداشتی توجه ویژه می نماید ادامه داد: دستورالعمل های بهداشتی به صورت جدی در پایگاه های انتقال خون استان سمنان اجرا می گردد .

بغدادی با بیان اینکه مردم شریف استان همکاری گسترده ای با پایگاه های انتقال خون برای اهدای خون به نیازمندان دارند اضافه نمود: استان سمنان یکی از برترین و پیشروترین استان ها در اهدا خون در کشور است.

وی از مراجعه سالانه 40 هزار مراجعه کننده به پایگاه های این اداره کل در استان اطلاع داد و اظهار داشت: سالانه به طور متوسط 31 هزار واحد خون در پایگاه های انتقال خون استان جمع آوری می گردد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان توضیح داد: در چهارماه گذشته افزون بر 9 هزار و 500 واحد خون در پایگاه های خونگیری استان در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه دریافت خون از مراجعه کنندگان به صورت 2 شیفت در استان انجام می گردد افزود: در چهار ماه گذشته افزون بر سه هزار نفر در استان خون اهدا کردند.

بغدادی با بیان اینکه اجرای طرح های آموزشی و پژوهشی به طور جدی از سوی اداره کل انتقال خون استان در دستور کار است اضافه نمود: انتقال خون استان سمنان توجه ویژه ای به اجرای طرح های پژوهشی دارد.

به گزارش خبرنگاران-استان سمنان در سالیان اخیر و از جمله در سال گذشته در شاخص های مختلفی و از جمله تعداد اهداکنندگان به نسبت جمعیت و اهداکنندگان مستمر خون و...همیشه از برترین های کشور بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 649

به "کروناویروس مانع از پیشتازی سمنانی ها در اهدای خون نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروناویروس مانع از پیشتازی سمنانی ها در اهدای خون نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید