کشته شدن 20 غیر نظامی یمنی در حمله ائتلاف سعودی

به گزارش تور کانادا، منابع یمنی عصر پنجشنبه گزارش دادند، براساس آمار اولیه منابع رسمی، حمله ائتلاف متجاوز سعودی به استان الجوف واقع در شمال یمن بیش از20 کشته برجای گذاشته است.

کشته شدن 20 غیر نظامی یمنی در حمله ائتلاف سعودی

به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، منابع محلی یمنی گزارش دادند که جنگنده های ائتلاف سعودی در جنایتی دیگر، بیش از 20 زن و کودک قبیله المعاطره در شهرستان های خب و الشغف استان الجوف را قتل عام کردند.

براساس گزارش این منابع محلی، جنگنده های ائتلاف سه خودروی حامل غیرنظامیان در منطقه شعب احراض در شهرستان خب والشغف را هدف قرار دادند.

هنوز شمار دقیق کشته و زخمی ها اعلام نشده است.

نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی روز سه شنبه نیز با بمباران استان ضالع واقع در جنوب یمن چهار غیرنظامی را کشتند و هشت نفر دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

عربستان با همراهی امارات و چندین کشور عربی و همکاری آمریکا در 6 فروردین 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی، حمله به یمن را شروع کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

از این رو کارشناسان مسائل منطقه معتقدند دلیل اصلی حمله ائتلاف عربی سعودی به یمن، با هدف تسلط بر منابع غنی نفتی این کشور انجام شده است؛ حمله ای که تا به امروز موجب کشته شدن دهها هزار یمنی و ویرانی این کشور شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 660

به "کشته شدن 20 غیر نظامی یمنی در حمله ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 20 غیر نظامی یمنی در حمله ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید