آگاهی به دانشجویان درباره آثار حقوقی آیین نامه مقابله با تقلب علمی ضروری است

به گزارش تور کانادا، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: مطلعی دادن درباره جزئیات آیین نامه مقابله با تقلب علمی ضروری است؛ چرا که هنوز همه افراد نسبت به این موضوع و آثار حقوقی آن مطلع نیستند.

آگاهی به دانشجویان درباره آثار حقوقی آیین نامه مقابله با تقلب علمی ضروری است

وحید احمدی، رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به صحبت منصور غلامی، وزیر علوم که تبشیر و انذار جایگزین روش های قهری برای مقابله با تقلب علمی شود، گفت: قطعا منظور وزیر علوم انجام کاری در مقابل یا جایگزین آیین نامه مقابله با تقلب علمی نبوده است.

احمدی ادامه داد: منظور این است که در ابتدای راه، مطلعی دادن و اطلاع رسانی ضروری به نظر می رسد، چون این امکان وجود دارد که هنوز برخی افراد نسبت به این موضوع و آثار حقوقی آن مطلع نباشند.

بیشتر بخوانید: تبشیر و انذار جایگزین روش های قهری برای مقابله با تقلب علمی شود

رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با بیان اینکه در کنار تصویب لایحه و آیین نامه مقابله با تقلب علمی، گذاشتن کلاس ها و کارگاه های آموزشی تاکید شده است، گفت: نظر وزیرعلوم اینگونه نبوده است که جایگزین آیین نامه کاری تعریف شود و صحبت اصلی این بوده که در ابتدا باید با ضمن مطلعی بخشیدن مسائل را روشن کنیم.

وی بیان نمود: در حقیقت وقتی پرونده ای به کمیته های تخلف می رسد، حتما رسیدگی های لازم مطابق با بند های آیین نامه صورت می گیرد. راستا ما قدری سخت است؛ چرا که جامعه وسیع دانشجویان و اساتید هنوز از آثار حقوقی و جزییات آیین نامه به طور کامل مطلع نیستند.

احمدی در پاسخ به این سوال که چرا اسامی متخلفانی که تا به امروز دستگیر و اخطار داده شده اند، اعلام نمی شود، گفت: معمولا مرسوم نیست که اسامی متخلفان را اعلام کنیم، ولی برخورد جدی صورت می گیرد و مراکز مرتبط خود را به مدیریت موضوع و مطلعی دادن به اساتید ملزم می دانند. البته به نظر می رسد که در حد اخراج استاد و دانشجو از دانشگاه می توان اسامی آن ها را گفت، اما اسامی افرادی که رتبه یا مقاله شان از آن ها گرفته می شود، معمولا اعلام نمی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 95

به "آگاهی به دانشجویان درباره آثار حقوقی آیین نامه مقابله با تقلب علمی ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آگاهی به دانشجویان درباره آثار حقوقی آیین نامه مقابله با تقلب علمی ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید