استفاده اجباری از ماسک در تمامی اماکن کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تور کانادا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از ماسک در تمامی اماکن، تجمعات و اداره های این استان اجباری است و تمامی این اماکن توسط تیم های نظارتی علوم پزشکی استان بررسی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

استفاده اجباری از ماسک در تمامی اماکن کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کلانتری شنبه 14 تیر در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یاسوج اظهارکرد: با افراد سهل انگار مبتلا به بیماری کرونا که در اماکن وادارات عبور و مرور می کنند و سبب ابتلای دیگر افراد به این بیماری می شوند نیز مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: به طور شبانه روزی تمامی اماکن، ادارات، آبشارها، پارک ها و تالارهای استان رصد می شود و در صورت نیاز با خاطیان برخورد و این اماکن پلمب می شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: همچنین افراد صاحب مراسم عزا و عروسی که سبب ابتلای دیگر افراد به بیماری کرونا شوند، توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

کلانتری ابراز داشت: ارائه خدمات در تمامی ادارات کهگیلویه و بویراحمد مشروط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک است و بدون هیچ تعارفی با خاطیان برخورد قانونی می شود.

وی بیان نمود: آمار تلفات کرونا در استان به شکل چشمگیری افزایش یافته که باید بیش ازپیش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی موردتوجه همگان قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: وضع در آبشار یاسوج مطلوب نیست و افراد بسیاری بی توجه به تمام مسائل بهداشتی چادر اسکان برپا کرده اند و در دور همی های چندنفره مشغول کشیدن قلیان هستند.

کلانتری بیان نمود: برگزاری مراسمات عروسی در باغ ها و تالارهای استان منوط به اجازه دانشگاه علوم پزشکی است و بدون تردید تالارهای و باغ های بی توجه به مسائل بهداشتی پلمب خواهند شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعداد موارد مثبت و موارد بستری نیز همچون روزهای گذشته در استان در حال افزایش است.

پرویز یزدان پناه ابراز داشت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری هوشمند، عدم شرکت در تجمعات، خارج نشدن از خانه به جز در موارد ضروری و شستن مکرر دست ها از مهم ترین توصیه های ما به مردم است.

وی تأکید کرد: هم اینک حدود 30 درصد نمونه های تست کرونا که در استان به طور روزانه انجام می شود، مثبت هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همچنین 9 بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

یزدان پناه از مردم خواست که مسافرت به استان هایی مانند خوزستان، بوشهر، هرمزگان و فارس که در شرایط قرمز یا هشدار قرار دارند خودداری کرده و سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند.

تا به امروز 237 هزار و 878 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 11 هزار و 408 نفر رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 613

به "استفاده اجباری از ماسک در تمامی اماکن کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده اجباری از ماسک در تمامی اماکن کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید