بزرگترین باتری لیتیوم یونی دنیا ذوب شد

به گزارش تور کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، بزرگترین باتری لیتیوم یونی دنیا در یک واحد ذخیره انرژی متعلق به شرکت ویسترا انرژی در ماس لندینگ استان کالیفرنیا قرار گرفته است. این باتری با وجود قابلیت ذخیره انرژی بالا با یک چالش روبرو است و با آتش سوزی روبرو می گردد.

بزرگترین باتری لیتیوم یونی دنیا ذوب شد

هفته گذشته و در 13 فوریه 2022 میلادی، این واحد با دومین رویداد ذوب شدگی در 5 ماه اخیر روبرو شد. به همین دلیل 4 خودروی آتش نشانی وارد سایت شرکت شدند. اما آتش سوزی قبل از ورود آتش نشانان به وسیله سیستم اطفا حریق واحد خاموش شده بود.

در این رویداد هیچ شعله آتشی وجود نداشت اما 10 پک باتری لیتیوم یونی ذوب شده بودند. شرکت ویسترا در بیانیه ای اعلام نمود: در اواخر روز 13 فوریه سیستم ایمنی پس از ردیابی یک اختلال در ساختمان فاز دوی 100 مگاواتی فعال شد. این واحد طبق پروتکل ها برای حفظ ایمنی با واحد آتش نشانی تماس برقرار می نماید. البته سیستم ساختمان آتش سوزی را بدون یاری خارجی خاموش کرد. هیچ یک از پرسنل در این رویداد زخمی نشدند.

آتش سوزی قبلی در ماه سپتامبر رخ داد و سبب شد سیستم آبپاشی اتوماتیک روشن گردد. در نتیجه حدود 7 هزار باتری دچار آسیب شدند. چنین رویدادهایی اندازه حساسیت سیستم های باتری را نشان می دهد.

باتری های لیتیوم یونی نه تنها به سرعت دچار احتراق می شوند، بلکه آتش سوزی هایی به وجود می آورند که خاموش کردن آنها کار سختی است زیرا در این فرایند آب کارساز نیست.

ویسترا اعلام نموده تحقیقات بیشتری درباره آتش سوزی تازه انجام می دهد. در بیانیه شرکت آمده است: هم اکنون تحقیقی درباره عامل فعال شدن سیستم ایمنی درحال انجام است. هرچند این تحقیق در مراحل اولیه است، اما فقط می دانیم سیستم اطفا حریم مبتنی بر آب، فعال شد و آب به بعضی از باتری ها رسید. شواهد اولیه حاکی از آن است که شلنگ آب دچار نشتی بود و بعضی باتری ها دچار اتصالی شدند و در نتیجه در ساختمان دود به وجود آمد. مشابه این رویداد در ماه سپتامبر در فاز یک 300 مگاواتی رخ داده بود.

در حال حاضر واحد مذکور تعطیل می ماند تا هنگام تحقیق درباره علت آتش سوزی از رویدادهای مشابه جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1573

به "بزرگترین باتری لیتیوم یونی دنیا ذوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین باتری لیتیوم یونی دنیا ذوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید