جاذبه ای اسرارآمیز در چالوس که ندیده اید

به گزارش تور کانادا، مرداب دیوک، یکی از مرداب های شگفت انگیز ایران است که در استان مازندران قرار گرفته است و از جمله جاذبه های دیدنی کلاردشت به شمار می آید.

جاذبه ای اسرارآمیز در چالوس که ندیده اید

دیوک در مسیر جنگلی و در میان درختان پرشاخ و برگ و انبوه کلاردشت قرار گرفته است و با کمی پیاده روی می توانید به آن برسید. ضمن این که از هوای جنگل و صدای پرندگان لذت می برید، چشم انداز اعجاب انگیز مرداب جلوی چشم تان نمایان می گردد. مرداب دیوک تا حدودی ناشناخته است و همین موضوع جذابیت سفر به این منطقه را دوچندان می نماید. با ما در مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با مرداب دیوک در مازندران آشنا شوید.

مرداب دیوک در مازندران

مرداب دیوک به قدری زیبا است که مانند فیلم های اسرارآمیز و معمایی است. زمانی که قهرمان داستان به جنگل می رود و با عبور از مسیری بکر، مه آلود و خزه بسته و از میان بوته ها و تنه درختان کهن سال که بر زمین افتاده اند، ناگهان با چشم انداز عجیبی روبرو می گردد؛ آب گیری که سطحش پوشیده از خزه است و درختان محاصره اش نموده اند و شعاع آفتاب از میان شاخه های درختان، بر سطح آب گیر بازی نور به راه انداخته است. این تصویر دقیقا همان چیزی است که در سفر به مرداب دیوک تجربه خواهید کرد.

مردابی وهم آلود

در واقع مرداب دیوک گاهی با وجود مه زیبایی که روی آن قرار می گیرد، چهره ای وهم آلود و اسرارآمیز پیدا می نماید. تنه درختی پیر در کنار مرداب به چشم می خورد که مسافران روی آن می روند و عکس می گیرند. پوشش جنگلی و درختان سر به فلک کشیده، جلوه خاصی به این مرداب داده است و گروه های آفرود و موتورسوارها که اغلب بازدیدکنندگان مرداب هستند، در اینجا کمپ می زنند.

برترین زمان سفر به مرداب دیوک

فصل پاییز در این منطقه، با لباس رنگ به رنگ درختان و صدای خش خش برگ ها در زیر پا، چشم انداز ای رویایی به وجود می آورد.

مرداب دیوک کجاست؟

مرداب دیوک که از جاذبه های دیدنی استان مازندران است، در فاصله 198 کیلومتری شهر تهران و در نزدیکی روستای پیمبور کلاردشت واقع شده است و علاوه بر چهار ساعت رانندگی، مسافتی حدود چهار کیلومتر هم پیاده روی دارد. اگر به عجایب گردشگری علاقه دارید دره عجیبی که سنگ های آن راه می روند! را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند برترین راه های سفر نوروزی به تهران.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 اسفند 1401 بروزرسانی: 12 اسفند 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1729

به "جاذبه ای اسرارآمیز در چالوس که ندیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه ای اسرارآمیز در چالوس که ندیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید