جدیدترین تصاویر از مریخ منتشر شد

به گزارش تور کانادا، مریخ نورد چینی که مدتی است به مریخ سفر نموده تصاویر جدیدی از سفرش به این سیاره را به زمین ارسال نموده است.

جدیدترین تصاویر از مریخ منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از چاینادیلی؛ سازمان فضایی ملی چین روز شنبه چهار تصویر ثبت شده به وسیله ماموریت مریخی تیان ون 1 خودش را منتشر کرد که شامل اولین عکس کامل از مدارگرد این ماموریت است. این تصاویر رنگی، مدارگرد در حال پرواز به دور سیاره سرخ در یک مدار، پوشش یخی در قطب شمال مریخ و قسمت هایی از یک دشت برهوت در مریخ را نشان می دهند.

جزئیاتی از ماموریت چین در مریخ

کاوشگر رباتیک Tianwen 1 که در ژوئیه 2020 از مرکز پرتاب فضایی Wenchang در استان هاینان به فضا پرتاب شد تا به امروز در مجموع مسافتی 475 میلیون کیلومتری را طی نموده و قبل از ورود به مدار مریخ در 10 فوریه چندین مانور مسیری را انجام داده است.

پس از بیش از سه ماه آماده سازی، این مدارگرد به وسیله یک کاوشگر در فرآیندی چالش برانگیز وارد جو مریخ شد و خاتمه در 15 می روی سیاره سرخ فرود آمد و چین را به دومین کشور پس از آمریکا که به مریخ رفته، تبدیل کرد. در 22 می، مریخ نورد چینی Zhurong به خاک مریخ سفر کرد و ششمین مریخ نورد جهان شد.

تا صبح روز شنبه، ژرونگ با ارتفاع 1.85 متر و وزن 240 کیلوگرم، 224 روز روی سطح مریخ کاوش نموده که بسیار بیشتر از طول عمر سه ماهه خودش بود. این مریخ نورد تا به امروز بیش از 1400 متر را طی نموده است. سازمان ملی فضایی چین گفت که مأموریت Tianwen 1 نزدیک به 540 گیگابایت داده را جمع آوری و ارسال نموده و اضافه نمود که این مریخ نورد هنوز انرژی کافی دارد و در شرایط خوبی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1478

به "جدیدترین تصاویر از مریخ منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین تصاویر از مریخ منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید