عقاید خرافی سال نو در کشورهای اروپایی

به گزارش تور کانادا، در هر کشوری عقاید خرافی وجود دارد که یکی از خرافات مردم اروپا و آمریکا در زمینه خوش شانسی و اقبال در سال جدید به حساب می‌آید و یا حتی به صورت شکستن ظرف نیز نمود پیدا می‌کند.

عقاید خرافی سال نو در کشورهای اروپایی

شکستن ظرف در دانمارک

مردم دانمارک سال نو را با شکستن ظرف در مقابل خانه دوستان خود آغاز می‌نمایند و هر چه بشقاب‌ بیشتری در مقابل خانه شما شکسته شودشما دوستان بیشتری خواهید داشت. همچنین دانمارکی‌ها رسم دارند تا روی صندلی ایستاده و نیمه شب پایین بپرند تا ارواح خبیثه و شیطان را از خانه دور کند.

سکه در کیک در یونان

یونانی ها برای خوش اقبالی در سال نو، کیک ریحان می‌پزند. سکه، منجوق و هر چیزی که قیمت ارزانی دارد را در داخل خمیر آن قرار می‌دهند. زمانی که ساعت به 12 شب رسید، کیک را برش داده و هر تکه را به اعضای خانواده می‌دهند تا مشخص شود که چه کسی سالی پر از خوش‌شانسی خواهد داشت. در این خرافات هر کسی که سکه پیدا کند خوش‌شانسی خواهد آورد. تور جزایر یونان با کشتی کروز برای آشنایی با فرهنگ غنی مردم یونان بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

جادوی میوه‌ها در اسپانیا

در کشورهای اسپانیا و پرتقال مردم تا نیمه شب، 12 عدد انگور را روی اعداد ساعت قرار خواهند داد تا به رسم 12 ماه سال، برکت و شادابی بر زندگی آنها جاری بشود.

فلز سخت در آلمان

ذوب کردن سرب سنت خرافه‌ای برای آلمانی‌ها است. آنها سرب را در یک قاشق غذاخوری روی شعله آتش ذوب می‌نمایند و آن را داخل سطلی پر از آب می‌ریزند. وقتی فلز سرد شود و شکل بگیرد، آن را خارج کرده وشکل به وجود آمده را به عنوان نمادی از خوش‌شانسی در سال جدید در نظر می‌گیرند. نکته جالب توجه این است که اگر شکل این سرب به شکل قلب یا حلقه باشد، شخص مورد نظر ازدواج خواهد کرد.

مهمان ویژه در اسکاتلند

مرد اسکاتلند اعتقاد دارند که اولین فردی که نیمه شب از جلوی خانه شما عبور کند، تعیین‌کننده شانس و موفقیت شما در سال جدید است. به این جشن سال نو در اسکاتلند، جشن اولین قدم می‎گویند. تور اروپا تابستان می‌تواند شما را به کشور اسکاتلند برساند.

انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 245

به "عقاید خرافی سال نو در کشورهای اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقاید خرافی سال نو در کشورهای اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید