تور ارزان ترکیه: سرگردانی 10 هزار جهانگرد ایرانی در ترکیه

به گزارش تور کانادا، کودتای دیروز در ترکیه باعث شد تا همه پروازهای ایران به ترکیه و بلعکس لغو گردد. بعضی از مسافران ایرانی که در لحظات قبل از کودتا استانبول را ترک نموده بودند، با جو متشنج فرودگاه استانبول روبرو شدند. اما با آغاز کودتا مسافران فرودگاه از جمله ایرانیانی که قصد سفر به ایران را داشتند، با لغو پروازها، مجبور به ماندن در ترکیه شدند .

تور ارزان ترکیه: سرگردانی 10 هزار جهانگرد ایرانی در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

در این میان مسافران در ایران مشمول پرداخت جریمه بابت لغو کردن سفرشان نمی شوند و مسافرانی که در ترکیه هستند نیز باید منتظر بمانند که آیا دفاتر خدمات مسافرتی هماهنگ نماینده تور توریستان می پذیرند که هزینه اقامت اضافه آنها پرداخت گردد یا خیر .

ولی تیموری مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی توریستی درباره شرایط توریستان ایران شرح داد:

در قراردادهای توریستان آمده است که ارائه خدمات توریستی در تورهای خارجی که به شرایط بحرانی برخورد می نماید، چگونه باشد. این شرایط در قراردادهای مربوطه امضا شده است و هزینه های آن نیز معین است، بنابراین ایرانیانی که قصد سفر به ترکیه را داشتند، اما به علت بحران به وجود آمده سفر آنها لغو شده است، مشمول جریمه نمی شوند، اما توریستانی که در ترکیه حضور دارند و سفر آنها به انتها رسیده، اکنون که نه آژانسی طرف حساب است و نه ارائه نماینده خدمات، تامین بخشی از این هزینه برعهده مسافر خواهد بود .

وی گفت:

ممکن است مسافران برنامه شان این بوده باشد که تا دیروز باید به ایران برمی گشتند و پول آنها در این سفر تمام شده باشد و اکنون با توجه به شرایط به وجود آمده مجبور به اقامت بیشتر در ترکیه باشند. در این زمان دفاتر خدمات مسافرتی با توجه به توافقاتی که با طرف خارجی نموده اند می توانند مساعدت نموده و مشکل آنها را رفع و به تدریج آنها را به ایران برگردانند .

علی رفیعی معاون توریستی تهران نیز به گفت:

هزینه اقامت اجباری مسافران ایرانی در ترکیه با تعاملی که بین دفاتر خدمات مسافرتی و مسافر وجود دارد، تأمین می گردد. چون بحران ترکیه یک اتفاق ناگهانی بوده است. این اتفاق می توانست در اثر عوامل طبیعی باشد. در این مواقع از لحاظ عرف بین الملل بین کشورها توافقاتی انجام می گردد در این باره نیز ترکیه کوشش می نماید که اقامت اتباع خارجی را از لحاظ امنیت تامین کند و یا تسهیلات مقرون به صرفه قیمت در اختیار آنها قرار دهد .

طبق گزارش معاونت توریستی سازمان میراث فرهنگی اکنون 10 هزار توریست ایرانی در ترکیه حضور دارند که با تورهای توریستی به این کشور سفر نموده اند. به همین علت اکنون سازمان میراث فرهنگی درصدد است تا بیانیه ای پیرو اتفاقات به وجود آمده منتشر کند. در این بیانیه آمده است تا زمانی که آرامش به ترکیه برنگشته، ایرانیان قصد سفر به این کشور را نداشته باشند .

بعلاوه وزارت خارجه ایران نیز در بیانیه ای از ایرانیانی که اکنون در ترکیه هستند خواسته است که در صورت هر گونه مسئله ای با سفارت ایران در آنکارا تماس داشته باشند و هم وطنان مقیم ترکیه و مسافران این کشور تا اطلاع ثانوی از ترک محل اقامت و حضور در هرگونه تجمع خودداری نموده و به هشدارهای مقامات ذیربط امنیتی جمهوری ترکیه توجه نمایند .

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1473

به "تور ارزان ترکیه: سرگردانی 10 هزار جهانگرد ایرانی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: سرگردانی 10 هزار جهانگرد ایرانی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید