ضرورت تعامل و توسعه همکاری بین بخشی برای حفاظت از حیات وحش

به گزارش تور کانادا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد بر ضرورت تعامل و توسعه همکاری بین بخشی برای حفاظت از تنوع زیستی حیات وحش تأکید کرد.

ضرورت تعامل و توسعه همکاری بین بخشی برای حفاظت از حیات وحش

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از یزد، نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست در ملاقات با مدیر کل دامپزشکی استان با ابراز رضایت از عملکرد و کوشش شبانه روزی کـارشـناسان دامپزشکی در پایش و رصد بیماری های حیات وحش، بر ضرورت تعامل و توسعه همکاری بین بخشی برای حفاظت از تنوع زیستی حیات وحش تأکید کرد.

او گفت: مهمترین هدف اداره کل حفاظت محیط زیست در استان، بهره مندی درست و مـستمر از محیط زیسـت بـا مـد نـظر قـرار دادن توسعه پایدار و هم وسعت بخشیدن به منابع طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی حیات وحش با همکاری دامپزشکی است که در حال حاضر به همت و کوشش مجموعه همکاران، تعامل و همکاری بین بخش خوبی میان دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد هم در این ملاقات گفت: افزایش و توسعه ارتباطات بین بخشی دامپزشکی و حفاظت محیط زیست باعث می گردد بیشتر بیماری ها در حوزه حیات وحش کنترل شده و از سرایت آن به جمعیت دام و طیور استان جلوگیری بعمل آید.

فاتحی نیا با تأکید بر اینکه پیشگیری همیشه و همیشه مقدم بر درمان است، افـزود: با توجه به آغاز فصل سرما و آغـاز مهاجرت پرندگان و بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان احتمال شیوع بیماری بیشتر می گردد.

او ادامه داد: ما آمادگی داریم به صورت شبانه روزی با حفاظت محیط زیست همکاری کنیم و از انتقال احتمالی این بیماری به مراکز پرورش طیور استان جلوگیری نماییم.

فاتحی نیا بر ضرورت گشت های تیمی مشترک، واکنش سریع و اقدام به موقع و ارسال نمونه های مشکوک و تلف شده در اسرع وقت به اداره کل تاکید نمود.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1354

به "ضرورت تعامل و توسعه همکاری بین بخشی برای حفاظت از حیات وحش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تعامل و توسعه همکاری بین بخشی برای حفاظت از حیات وحش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید