مریخ نورد چین اولین تصویر از این سیاره سرخ را ارسال کرد

به گزارش تور کانادا، فضاپیمای تیان ون -1 چین اولین تصویر خود را از مریخ، در حین رسیدن به مدار این سیاره ثبت و ارسال کرد.

مریخ نورد چین اولین تصویر از این سیاره سرخ را ارسال کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، سازمان ملی فضایی چین(CNSA) خاطرنشان کرد، این کاوشگر در کمتر از یک هفته آینده به مدار سیاره سرخ وارد خواهد شد.

سازمان ملی فضایی چین این تصویر را که توسط دوربین قدرتمند و با وضوح بالا تعبیه شده بر روی فضاپیمای تیان ون -1 گرفته شده است، منتشر کرد. این عکس سیاه سفید از فاصله 1.36 میلیون مایلی (2.2 میلیون کیلومتری) از مریخ ثبت شده است.

در یکی از تصاویر نام مکان های مختلف سیاره مریخ به چشم می خورد برای مثال می توان مکان دشت هامونه اَسیدالیا، هامونه کرایس، فلاته نیم روز، دهانه شیاپارالی و دره مارینر را مشاهده کرد.

چین نخستین کاوشگر مریخ خود به نام تیان ون- 1 (Tianwen-1) را 23 ژوئیه سال 2020 پرتاب کرد و قرار است اوایل ماه فوریه وارد مدار این سیاره گردد و در روزهای آینده روی سطح مریخ قرار خواهد گرفت.

تیان ون-1 که ترکیبی از یک مدارگرد و سطح نورد است، روز آدینه 683 هزار مایل (1.1 میلیون کیلومتر) از مریخ فاصله داشته است. انتظار می رود این فضاپیما روز چهارشنبه 10 فوریه (22 بهمن) وارد مدار مریخ گردد. این فضاپیمای پنج تنی موتورهای خود را خواهد سوزاند تا سرعت فضاپیما به اندازه کافی کاهش پیدا کند و توسط جاذبه مریخ به سمت پایین کشیده گردد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1013

به "مریخ نورد چین اولین تصویر از این سیاره سرخ را ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مریخ نورد چین اولین تصویر از این سیاره سرخ را ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید