مشخصات فنی اولین لپ تاپ هواوی با پردازنده کایرین لو رفت

به گزارش تور کانادا، مدت ها قبل گزارش های منتشر شدند که نشان می دادند شرکت چینی هواوی در حال توسعه کامپیوتر ها و لپ تاپ هایی با پردازنده های ARM ساخت خود است. هواوی تا به امروز خبر فراوری کامپیوتر با پردازنده ساخت خودش به نام HiSilicon ARM را تأیید نموده است.

مشخصات فنی اولین لپ تاپ هواوی با پردازنده کایرین لو رفت

در روز های اخیر گزارش های توسط منابع غیر رسمی منتشر شده است که اطلاعاتی را درباره لپ تاپ مجهز به تراشه ARM هواوی به ما می دهد.

این اطلاعات که توسط یکی از افشاکنندگان قابل اعتماد در Weibo منتشر شده است، تصویر جعبه این لپ تاپ را با معینات فنی آن نشان می دهد. با نگاه کردن به این عکس معین می گردد که لپ تاپ هواوی دارای پردازنده کایرین 990 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت SSD و نمایشگر 14 اینچی با رزولوشن 1080p است.

  • مایکروسافت مشغول توسعه تراشه های ARM برای لپ تاپ های سرفیس است

سیستم عامل به کار رفته در این لپ تاپ سیستم عامل Deepin OS 20 است که بر پایه لینوکس توسعه داده شده است. البته انتظار می رود که بتوان این سیستم عامل را در آینده با سیستم عامل HarmonyOS جایگزین نمود.

این لپ تاپ هواوی Qingyun L410 نام دارد و به نظر می رسد که ارزان تر از لپ تاپ MateBook 14 باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که این لپ تاپ از فناوری ارتباطی 5G برخوردار باشد چون که تراشه به کار رفته در این لپ تاپ دارای مودم 5G یکپارچه است.

در نهایت باید بگوییم که به احتمال زیاد هواوی قبل از عرضه این لپ تاپ در بازار های بین المللی، آن را در چین عرضه خواهد نمود. البته اگر این شرکت قصد داشته باشد که این لپ تاپ را در خارج از چین هم به فروش برساند.

  • AMD در حال توسعه پردازنده ARM برای رقابت با تراشه M1 اپل است

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 917

به "مشخصات فنی اولین لپ تاپ هواوی با پردازنده کایرین لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی اولین لپ تاپ هواوی با پردازنده کایرین لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید