نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قم در نجف برپا می گردد

به گزارش تور کانادا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، اعضای اتاق بازرگانی نجف اشرف در بازدید از کارگاه های صنایع دستی قم از جمله انگشترسازی، حکاکی روی چرم، کیف دوزی چرم و مرکز آموزش صنایع دستی که به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم برگزار گردید، خواهان تعامل و تبادل آموزش ها و صنایع دستی بین دو کشور شدند.

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قم در نجف برپا می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی کانادا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

عیسی رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه 15 هزار هنرمند صنایع دستی در استان قم فعالیت می نمایند گفت: بخشی از این هنرمندان بانوان هستند که تعدادی دارای کارگاه و تعدادی نیز که کارگاه هایی را در داخل منزل فراهم نموده و به فراوری صنایع دستی مشغول هستند.

وی اضافه کرد: حدود سه هزار کارگاه صنایع دستی در استان قم وجود دارد که هنرمندان در 70 رشته فراوریات فاخری را ارائه می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه این اداره کل از هنرمندان صنایع دستی حمایت می نماید، گفت: آموزش های رایگان، تسهیلات بانکی در قالب وام های خود اشتغالی و مشاغل خانگی و بسترسازی حضور هنرمندان و معرفی فراوری ها برای شرکت در نمایشگاه های سراسری از جمله این حمایت ها است.

رضایی ادامه داد: در تعاملاتی که با مسئولان استان نجف اشرف کشور عراق داشته ایم اعلام آمادگی برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قم به همراه سایر محصولات استان در نجف اشرف اجرا شده است در صورتی که برنامه ریزی ها انجام گردد این نمایشگاه به زودی برپا می گردد.

وی با بیان اینکه بانوان استان قم در حوزه های مختلف فعالیت می نمایند، گفت: بسیاری از بانوان در تاسیسات گردشگری قم از جمله دفا تر خدمات مسافری مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: در استان قم حدود 60 دفتر خدمات مسافری فعال است که صاحب تعدادی از این دفا تر بانوان هستند.

در این بازدید حسن بحرینی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم به ارائه توضیحاتی در مورد رشته های شاخص صنایع دستی از جمله انگشترسازی، چرم دوزی، سرمه دوزی، گلیم بافی و هنرهای رشته های تلفیقی و نحوه آموزش ها پرداخت.

در این ملاقات اعضاء اتاق بازرگانی استان نیز حضور داشتند و این هیأت نجف اشرف را در بازید از کارگاه های صنایع دستی همراهی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 162

به "نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قم در نجف برپا می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قم در نجف برپا می گردد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قم در نجف برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید