هدست واقعیت افزوده اپل احتمالا سال 2022 با قدرتی در حد مک عرضه می گردد

به گزارش تور کانادا، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در جدیدترین گزارش خود اطلاعات بیشتری را درباره اولین هدست واقعیت افزوده اپل منتشر نموده است. در این گزارش آمده که اولین هدست اپل اواخر سال 2022 همراه با دو پردازنده به دست کاربران می رسد.

هدست واقعیت افزوده اپل احتمالا سال 2022 با قدرتی در حد مک عرضه می گردد

به گفته آقای کو، تراشه اصلی مشابه با چیپست M1 خواهد بود که سال گذشته معرفی گردید و تعدادی از کامپیوترهای مک از آن بهره می برند. بعلاوه در کنار آن یک تراشه ضعیف تر تعبیه شده که پردازش های مربوط به سنسورها را بر عهده دارد. او می گوید این هدست واقعیت افزوده بدون احتیاج به بهره گیری از مک یا آیفون می تواند پردازش های لازم را انجام دهد و از پس اجرای اپلیکیشن های متنوع برمی آید.

به نظر می رسد طراحی واحد مدیریت توان (PMU) تراشه اصلی این هدست مشابه M1 خواهد بود زیرا قدرت پردازشی مشابهی را ارائه می نماید. در کنار واقعیت افزوده، گویا این هدست به لطف یک جفت نمایشگر microLED سونی با رزولوشن 4K می تواند اپلیکیشن های واقعیت مجازی را هم اجرا کند. این یعنی عملا با یک هدست واقعیت ترکیبی قدرتمند سروکار داریم.

اینکه چرا اولین هدست اپل به غیر از پردازنده اصلی به یک پردازنده جداگانه احتیاج دارد، به سنگین بودن پردازش های مبتنی بر سنسورها برمی گردد. به عنوان مثال، اولین هدست اپل به حداقل 6 تا 8 ماژول اپتیکال احتیاج دارد تا به طور همزمان و مداوم محتوای AR را در اختیار کاربران قرار دهد. برای مقایسه باید بگوییم که آیفون از حداکثر 3 ماژول اپتیکال بهره می برد که به طور مدوام استفاده نمی شوند.

چند روز قبلی گزارشی مبنی بر پشتیبانی آیفون 14 و اولین هدست اپل از وای فای 6E منتشر شد که این استاندارد مزایایی مانند افزایش پهنای باند و کاهش اختلال در شبکه را امکان پذیر می نماید.

آقای مینگ-چی کو در گزارش خود نوشته که اپل می خواهد تا 10 سال دیگر واقعیت افزوده را به طور کامل جایگزین آیفون کند و این هدست اولین گام در راستای دستیابی به همین محسوب می گردد. در ابتدا گفته می شد این هدست برای فعالیت به یک گجت ثانویه مانند آیفون یا مک احتیاج دارد که به نظر می رسد چنین چیزی صحت ندارد. از طرف دیگر، مطمئنا اولین هدست اپل قیمت پایینی نخواهد داشت و باید ببینیم تا چه حد با استقبال کاربران روبه رو می گردد.

در همین رابطه، باید به کوشش شرکت هایی مانند فیسبوک و مایکروسافت برای خلق دنیا متاورس اشاره کنیم که بدون شک این کوشش ها در افزایش محبوبیت هدست های واقعیت مجازی نقش مهمی ایفا خواهند کرد. به زبان ساده متاورس یک فضای مجازی مشترک است که کاربران به وسیله اینترنت می توانند به آن دسترسی داشته باشند. چنین کاری را همین حالا هدست های واقعیت مجازی هم انجام می دهند. بعلاوه در این فضا کاربران قادر به خرید و فروش و بعلاوه خلق محیط ها و آیتم های تازه خواهند بود. اما تفاوت اصلی بین آن ها به وسعت این دنیا برمی گردد و در حال حاضر دنیاهای واقعیت مجازی بسیار کوچک هستند ولی در متاورس با دنیا بسیار وسیع تری سروکار داریم.

با وجود اینکه مفهوم واقعیت مجازی و افزوده و اپلیکیشن های مبتنی بر این دو سابقه زیادی دارند، ولی هنوز توجه گسترده کاربران را جلب نکرده اند. اما انتظار می رود متاورس نوع کار کردن افراد، دسترسی به شبکه های اجتماعی و حتی گشت وگذار در وب را تغییر دهد. این یعنی به لطف متاورس و کوشش های انجام شده برای آن، احتمالا در آینده نزدیک دیگر نمی توانیم مفاهیمی مانند واقعیت مجازی را نادیده بگیریم.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1423

به "هدست واقعیت افزوده اپل احتمالا سال 2022 با قدرتی در حد مک عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست واقعیت افزوده اپل احتمالا سال 2022 با قدرتی در حد مک عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید