کشف بقایای یک معبد 5000 ساله در زیر تل ماسه ای در پرو

به گزارش تور کانادا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف بقایای یک معبد 5000 ساله در زیر تل ماسه ای در پرو صورت پذیرفت.

کشف بقایای یک معبد 5000 ساله در زیر تل ماسه ای در پرو

باستان شناسان بقایای یک معبد پنج هزار ساله مخصوص برگزاری مراسم های آئینی به همراه بقایای اسکلت انسان را از زیر یک تپه شنی واقع در پرو بیرون کشیدند.

لایوساینس نوشت، این معبد در زانا محوطه ای واقع در شمال غربی پرو واقع شده است. پس از اینکه کاوش های باستان شناسی در سوم ژوئن در این منطقه شروع شد، باستان شناسان آنچه را که از دیوارهای یک معبد به جای مانده بود کشف کردند. در فاصله بین دیواره نیز بقایای اسکلت سه انسان بالغ پیدا شد.

به همراه این اسکلت ها پیشکش هایی که دور آنها پارچه پیچانده شده بود نیز پیدا شد که می تواند نشان دهنده این نکته باشد که این مکان محل انجام مراسم قربانی بوده است.

به گفته یک باستان شناس، آنچه اکنون در این مکان به جای مانده است، احتمالا بقایای به جای مانده از یک سازه پنج هزار ساله است و اکنون شواهدی از وجود یک پلکان مرکزی پیدا شده است.

دیوارهای این معبد با کتیبه های پرنقش و نگاری تزئین شده بودند که تصویرگر موجودی با بدن انسان و سر پرنده و پنجه های خزندگان بودند.

کاوشگران بعلاوه بقایای یک بنای دیگر را پیدا کردند که قدمت آن به فاصله 600 میلادی تا 700 میلادی می رسد که همزمان با دوره تمدن موچه در پرو است. مردم موچه که قربانی کردن انسان در بین آنها مرسوم بود، بیشتر برای ساخت معابد بزرگ و آثار هنری نفیس شناخته می شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 تیر 1403 بروزرسانی: 20 تیر 1403 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1827

به "کشف بقایای یک معبد 5000 ساله در زیر تل ماسه ای در پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای یک معبد 5000 ساله در زیر تل ماسه ای در پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید