بازسازی آپارتمان: شروع مرحله تازه بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی

به گزارش تور کانادا، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: مرحله نو بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی شروع شد.

بازسازی آپارتمان: شروع مرحله تازه بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، سید محمدصادق رضویان روز یکشنبه 21 شهریور ماه 1400 با اعلام این خبر اضافه نمود: در این مرحله از بازسازی، کار بندکشی بام، حذف گیاهان از روی بام و تعویض آجرهای فرسوده انجام می گردد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: بازسازی این کاروانسرای تاریخی با هدف آماده سازی برای حضور ارزیابان یونسکو انجام می گردد.

رضویان با بیان اینکه این بنا در مرکز شهر میامی واقع شده و از کاروانسراهای زیبای عهد صفوی است که تقریباً سالم بر جای مانده است، ادامه داد: این بنا به فرم حیاط مرکزی و از نوع چهار ایوانی است که با آجر ساخته شده است.

او با اشاره به اینکه در سر در ورودی کاروانسرا، کتیبه های سنگی حجاری و نصب شده که تاریخ ساخت و بانی آن در روی آن درج شده است، اضافه نمود: این کاروانسرای شاه عباسی از این حیث کاروانسرای منحصر به فردی محسوب می گردد.

کاروانسرای میامی با زیربنای 5250 مترمربع به شماره 1718 در سال 1365 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کاروانسرای میامی در خیابان امام رضا (ع) میامی واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1300

به "بازسازی آپارتمان: شروع مرحله تازه بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: شروع مرحله تازه بازسازی کاروانسرای شاه عباسی میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید