از سرگیری فعالیت حضوری مدارس گناباد در سایه شیوع امیکرون

به گزارش تور کانادا، خبرنگاران/خراسان رضوی اداره آموزش و پرورش شهرستان گناباد طی اعلامیه ای فوری درباره از سرگیری فعالیت های حضوری آموزشی و پرورشی مدارس شهرستان بعد از یک دوره یک هفته ای فعالیت های غیرحضوری اطلاع داد.

از سرگیری فعالیت حضوری مدارس گناباد در سایه شیوع امیکرون

شهرستان گناباد جزو اولین شهرستان هایی بود که در روزهای آغازین پیک ششم به منظور جلوگیری از شیوع سویه نو و باوجود اینکه شرایط این شهرستان به لحاظ رنگ بندی زرد بود، بنا بر تصمیم ستاد کرونا فعالیت های کلیه مدارسش به جز مدارس چندپایه روستایی آن از تاریخ سه شنبه، 12 بهمن ماه، به مدت 10 روز غیرحضوری اعلام شد، اما با گذشت یک هفته از این تصمیم امروز و طی اطلاعیه ای فوری از سوی اداره آموزش و پرورش گناباد اعلام شد که فعالیت های حضوری مدارس باید از سر گرفته گردد.

این در حالی است که بنا بر آمار روزانه که از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد منتشر می گردد، تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

حضوری شدن مدارس آن هم در چنین شرایطی که آمار مبتلایان روز به روز رو به افزایش است، نگرانی هایی را از جانب بعضی والدین دانش آموزان به خصوص والدین دانش آموزان مقاطع ابتدایی در پی داشته است.

آمادگی لازم جهت رویارویی با پیک ششم در شهرستان مهیا شده است

فرماندار گناباد در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع سویه نو کرونا و افزایش آمار مبتلایان، چرا در چنین شرایطی فعالیت حضوری مدارس از سر گرفته شده، در گفت وگو با خبرنگاران عنوان نمود: در جلسه هفته قبل ستاد کرونای شهرستان با توجه به فرایند روبه رشد سویه نو این بیماری در شهرستان و نبود آمادگی تیم پزشکی و محیط بیمارستان و بعلاوه با عنایت به اینکه متاسفانه حتی یک تخت ICU ویژه بچه ها نداریم، تصمیم بر این شد که یک فرصت تقریبا 10 روزه به تیم پزشکی داده گردد تا برای رویارویی با پیک ششم و بروز بحران احتمالی آمادگی لازم را کسب نمایند. بر همین اساس برای مدتی فعالیت های آموزشی و پرورشی کلیه مقاطع شهرستان به صورت غیرحضوری برگزار گردید.

رضا نصیری ادامه داد: در حال حاضر آمادگی کلی در شهرستان به وجود آمده و این اطمینان به ستاد کرونای خراسان رضوی داده شده که آمادگی خوبی داریم و هم در بیمارستان پشتیبان 15 خرداد امکانات و تجهیزات لازم فراهم و هم در بیمارستان تخصصی علامه بهلول گنابادی آمادگی لازم برقرار شده است.

به محض مشاهده حتی یک مورد مثبت کلاس درس غیرحضوری خواهد شد

وی گفت: خوشبختانه شهرستان گناباد نسبت به بسیاری از شهرستان های استان شرایط خوبی دارد و تا کنون مشکل حادی نداشته ایم. از طرفی نگاه ستاد کرونای استانی و کشوری اینگونه است که در شهرستان هایی که نارنجی و یا قرمز نیست، در رابطه با فعالیت مدارس به صورت نقطه ای عمل گردد. چنانچه در مدرسه یا کلاس درسی موارد مثبت کرونا مشاهده شد، همان کلاس درس یا مدرسه غیرحضوری می گردد و سایر مدارس در صورت نداشتن مشکل به فعالیت حضوری ادامه می دهند.

وی بیان نمود: دانش آموزان سال دوازدهم شهرستان برای شرکت در رقابت کشوری کنکور باید آمادگی لازم را داشته باشند و فعالیت های مجازی هیچوقت نمی تواند جای فعالیت های آموزشی حضوری را بگیرد. بنابراین با رعایت تمام تمهیدات و البته در کنار بهره گیری از فضای مجازی در جلسه ستاد کرونای شهرستان که روز گذشته برگزار گردید و با توجه به اینکه در حال حاضر شهرستان گناباد در شرایط زرد کرونایی واقع شده است، تصمیم بر آن شد که فعالیت های آموزشی و پرورشی تمام مقاطع شهرستان از دوشنبه، 18 بهمن ماه، به صورت حضوری برگزار گردد، اما به محض مشاهده حتی یک مورد مثبت در یک کلاس آن کلاس درس غیرحضوری خواهد شد.

نصیری در رابطه با نحوه نظارت بر فعالیت مدارس در ایام کرونا گفت: نه تنها در مدارس بلکه در تمامی ادارات و مجموعه های دولتی، مسئول حراست آن اداره مسئول رسیدگی لحظه به لحظه در رابطه با موضوع کرونا است و در اداراتی که حراست ندارند رئیس دستگاه، مسئول اصلی رسیدگی به بحث کرونا است.

وی تأکید کرد: قرار شد تا هفته آینده که جلسه بعدی ستاد کرونا در شهرستان برگزار می گردد گزارش جامعی از بحث واکسیناسیون کارکنان ادارات بعلاوه مقدار رعایت پروتکل های بهداشتی، به وسیله دانشگاه علوم پزشکی و اداره اطلاعات شهرستان آماده و این گزارش در جلسه ستاد کرونا ارائه گردد و بدون هیچ گونه اغماضی با مدیران و یا کارکنانی که پروتکل های بهداشتی از جانب آنان نادیده گرفته گردد، برخورد خواهد شد.

فرماندار گناباد گفت: طی جلسات حضوری هفته گذشته با مرکز استان بعلاوه پیگیری های متعددی که از شهرستان انجام شد هماهنگی های لازم انجام شد که چنانچه در روزهای آینده با بحران روبرو شدیم و یا مسئله ای پیش آمد بتوانیم از امکانات ملی و استانی استفاده کنیم .

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد نیز در رابطه با حضوری شدن مدارس شهرستان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه ستاد کرونا شهرستان گناباد که روز16 بهمن ماه برگزار گردید با توجه به اینکه در حال حاضر شهرستان گناباد به لحاظ رنگ بندی در شرایط زرد واقع شده است تصیم بر آن شد که فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس بار دیگر حضوری گردد.

حسین احمدی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از شیوع سویه نو، فعالیت های کلیه مدارس شهرستان به جز مدارس جندپایه روستای از هفته گذشته 12 بهمن ماه به مدت یک هفته غیر حضوری شد، اما در آخرین تصمیم ستاد کرونا فعالیت آموزشی و پرورشی تمام مقاطع تحصیلی دوره های اول و دوم ابتدایی و دوره اول و دوم مبه وسیلهه نظری و فنی و کار و دانش از روز دوشنبه 18 بهمن ماه به صورت حضوری دنبال خواهد شد.

وی اضافه نمود: بنا بر اطلاعیه ای که آموزش و پرورش شهرستان منتشر نموده است مقرر شد برابر دستورالعمل های بهداشتی در صورت مشاهده یک مورد دانش آموز با علائم سندرمیک یا تست مثبت در یک کلاس، همان کلاس به مدت 10 روز غیرحضوری و در صورت مشاهده دانش آموز با علائم سندرمیک یا تست مثبت در بیش از یک کلاس، مدرسه به مدت 10 روز غیرحضوری خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: در صورت تغییر شرایط رنگ بندی شهرستان برابر تصمیمات ستاد کرونا شهرستان تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

درست است که شهرستان گناباد در حال حاضر در شرایط زرد کرونایی واقع شده است اما با توجه به شیوع سویه نو و قدرت سرایت بالای آن، هر گونه سهل انگاری و عادی انگاری چه از سوی مردم و چه از جانب مسئولان و تصمیماتی که در این زمینه گرفته می گردد، شرایط را به سمت و سوی دیگری سوق خواهد داد.

لازم به ذکر است بنا بر آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک، شهرستان گناباد در حال حاضر در شرایط زرد کرونایی واقع شده است و بر اساس گزارش منتشر شده از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در تاریخ 17 بهمن ماه، تعداد بستری ها 11 نفر گزارش شده است؛ از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز نیز 366 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1533

به "از سرگیری فعالیت حضوری مدارس گناباد در سایه شیوع امیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرگیری فعالیت حضوری مدارس گناباد در سایه شیوع امیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید