با دریافت ویزای کانادا می توانیم کار یا تحصیل کنیم؟

به گزارش تور کانادا، ویزاهای توریستی کانادا به صورت 5 یا 10 ساله صادر می گردد. مدت طولانی اعتبار ویزا ممکن است این سوال را بوجود آورد که آیا با دریافت ویزای کانادا می توان کار یا تحصیل کرد؟ یا برای ادامه تحصیل یا به دست آوردن شغل در کانادا باید نوع دیگر ویزا را دریافت کرد؟ در ادامه خواهیم گفت که ویزای توریستی 5 یا 10 ساله کانادا چه امکاناتی را در اختیار دارندگان آن قرار می دهد.

با دریافت ویزای کانادا می توانیم کار یا تحصیل کنیم؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای 5 ساله کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

جواب این سوال را که آیا با دریافت می توان کار یا تحصیل کنیم را باید در انواع ویزا جستجو کرد. در واقع ویزای کانادا در انواع مختلف، توریستی، کاری، تحصیلی، پزشکی و … تعریف شده و هر یک شرایط و مدارک خود را دارند.

ویزای توریستی کانادا با اعتبار 5 و 10 ساله شرایط خود را داشته و امکانات آن به سفر و گردشگری محدود می گردد. برای مطالعه جزییات بیشتر تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

با دریافت ویزا کانادا می توانیم کار یا تحصیل کنیم؟

ویزاهای کانادا با توجه به درخواست متقاضی یا تصمیم سفارت به صورت 5 و10 ساله صادر می شوند. اما سوال اینجاست که ویزاهای توریستی بلند مدت چه امکاناتی را در اختیار دارندگان آن قرار می دهد؟

تصور بسیاری از افراد بر اینست که به دلیل طولانی بودن مدت ویزا می توانند پس از ورود به خاک کانادا به کار مشغول شد اما این تصور را برای همواره کنار بگذارید. درست که است ویزاهای توریستی کانادا 5 یا 10 سال اعتبار دارند اما کار در این کشور شرایط و قوانین خود را دارد.

افرادی که قصد کار یا ادامه تحصیل را دارند باید برای دریافت ویزای کاری و تحصیلی کانادا اقدام نمایند.

یا اینکه پس از دریافت ویزای توریستی و در صورت پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب جهت تغییر ویزای توریستی به ویزای کاری اقدام نمایند. در غیر اینصورت دولت کانادا افراد مهاجری را که بدون داشتن مجوزهای لازم و بدون گذراندن فرایند های اعلام شده به کار مشغول هستند جریمه می نماید.

با ویزای توریستی کانادا می توانید فقط و فقط جهت سفر و گردشگری به این کشور سفر نموده و پس از سرانجام اعتبار ویزا باید خاک این کشور را ترک کنید.

ویزای کاری کانادا و امکاناتی که در اختیار دارندگان آن قرار می گیرد

ویزای کار کانادا برای افرادی صادر می گردد که می خواهند برای زمان محدود یا طولانی تر در خاک این کشور مشغول به کار شوند. البته دریافت ویزای کانادا جهت کار مبحثی گسترده بوده و می تواند چندین مقاله را به خود اختصاص دهد. ما در اینجا به طور صورت مختصر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

افرادی که می خواهند ویزای کار کشور کانادا را دریافت نمایند، چندین راه پیش رو دارند. مرسوم ترین راه اقدام از طریق job offer یا پیشنهاد شغلی است. بدین صورت که شخص متقاضی از طرف شرکت های کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کند. برای رسیدن به این مرحله شما می توانید رزومه کاری خود را برای شرکت های کانادایی ارسال کنید.

پس از آن کارفرما فرم LMIA (گزارش ارزیابی تأثیرات بازار کار) از وزرات کار درخواست نموده و در صورت مثبت بودن نتیجه درخواست ویزای کار از طرف متقاضی ارائه شده و در نهایت با موافق سفارت شخص می تواند تا زمان اعتبار ویزا در کانادا مشغول به کار باشد. (ویزاهای کاری قابل تمدید هستند)

دارندگان ویزای کار کانادا می توانند تا زمان معتبر بودن ویزا در خاک این کشور اقامت داشته، برای اقوام درجه یک درخواست ویزا داده و در صورت موافقت دولت کانادا، اقامت موقت خود را به دائم تبدیل نمایند.

ویزای تحصیلی کانادا و امکاناتی که در اختیار دارندگان آن قرار می گیرد

در صورتی که می خواهید در یکی از دانشگاه های کانادا ادامه تحصیل دهید. باید جهت دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

ویزای تحصیلی کانادا نیز مانند ویزای کاری به بحث اختصاصی خود احتیاج دارد. اما در حالت کلی افراد بایستی ابتدا از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش گرفته، سپس جهت دریافت ویزای کانادا اقدام نمایند.

افراد جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا بایستی شرایط زیر را داشته باشند.

  • از یکی از مراکز آموزشی معتبر کانادا پذیرش بگیرند.
  • اثبات نمایند توان پرداخت اقتصادی یک سال شهریه و هزینه زندگی را دارند.
  • سوء پیشینه نداشته باشند.
  • از شرایط سلامتی مساعد برخوردار باشند.
  • به افسر سفارت ثابت نمایند که پس از سرانجام تحصیل خاک کانادا را ترک می نمایند.

نکته مهم اینکه در صورت داشتن موقعیت شغلی مناسب پس از اتمام تحصیلات می توان ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل نمایند.

چه کسانی می توانند برای دریافت ویز ا کانادا اقدام نمایند

ویزای کانادا از معتبرترین ویزاهای دنیا به شمار رفته و از این رو دریافت آن مراحل و سخت گیری های خود را دارد. با این حال افرادی که شرایط دریافت ویزا را دارند می توانند پس از تکمیل مدارک جهت دریافت وقت سفارت کانادا اقدام نمایند. در ادامه شرایط دریافت ویزای کانادا را عنوان می کنیم.

  • داشتن تمکن اقتصادی: ارائه تمکن اقتصادی نشان می دهد که فرد متقاضی از عهده هزینه های سفر خود در کانادا بر می آید.
  • ارائه دعوت نامه یا برنامه سفر: داشتن دعوت نامه از طرف فامیل یا دوست نشان می دهد که شما به هدف ملاقات با اقوام می خواهید با کانادا سفر نموده و قصد اقامت دائم در خاک این کشور را ندارید. در صورت نداشتن دعوت نامه می توانید برنامه سفر شامل بلیط رفت و برگشت، برگه رزرو هتل و بیمه نامه مسافرتی را ارائه دهید.
  • ارائه مدرک شغی معتبر: با ارائه مدرک شغلی ثابت می کنید که دارای شغل با درآمد مناسب در ایران هستید.
  • ارائه سند ملکی و پرینت حساب از دیگر مدارکی هستند که ارائه آن ها احتمال دریافت ویزای کانادا را بیشتر می نماید.

بیشتر بخوانید …

ترجمه مدارک لازم برای ویز ای کانادا

چگونه با دعوت نامه ویز ای کانادا بگیریم؟

15 دلیل برای رد شدن ویزا کانادا

ارائه چه مدارکی شانس دریافت ویزای کانادا را بیشتر می نماید؟

شرایط دریافت ویزای کانادا در دوره کرونا

با ویزای کانادا به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

راهنمای ثبت نام آنلاین ویزا کانادا (فرم ها + مدارک + مراحل)

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1064

به "با دریافت ویزای کانادا می توانیم کار یا تحصیل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دریافت ویزای کانادا می توانیم کار یا تحصیل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید