بارش های رگباری در ارتفاعات، ریسک اسکی و کوهنوردی را به جان نخرید

به گزارش تور کانادا، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ موج بارشی از بخش های غربی کشور، بارش های رگباری و رعد و برق و خطر بالا آمدن آب رودخانه ها، رانش و لغزش در ارتفاعات اطلاع داد.

بارش های رگباری در ارتفاعات، ریسک اسکی و کوهنوردی را به جان نخرید

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان با توجه به فعالیت سامانه بارشی در کشور درباره شرایط جوی ارتفاعات و کوهستان ها اظهار کرد: از چهارشنبه تا آدینه (17 تا 19 اسفند) با نفوذ موج بارشی از بخش های غربی کشور شرایط برای بارش های رگباری همراه با رعدوبرق و تگرگ فراهم می گردد.

وی اضافه کرد: با حرکت شرق سوی این موج به تدریج در ارتفاعات زاگرس، شمال غرب، ارتفاعات البرز، شمال شرق و منطقه ها مرکزی کشور بعلاوه ارتفاعات شمال تهران، شرایط بارش های شدید و وزش باد شدید و برای قله ها و خط الرأس های مرتفع بارش برف پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: با توجه به ماهیت رگباری بارش ها شرایط برای وقوع سیلاب، جاری شدن روان آب، افزایش دِبی آب دره ها و مخاطره دره نوردی، اصابت صاعقه و تگرگ، بالا آمدن آب رودخانه ها، رانش و لغزش مهیا است.

وی اضافه کرد: شرایط جوی در منطقه ها کوهستانی همراه با بارش برف، کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در منطقه ها مستعد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در خاتمه توصیه کرد: طی این مدت از فعالیت های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی بعلاوه استقرار و تردد در حاشیه رودخانه ها در بیشتر منطقه ها کوهستانی کشور اجتناب گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اسفند 1401 بروزرسانی: 18 اسفند 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1731

به "بارش های رگباری در ارتفاعات، ریسک اسکی و کوهنوردی را به جان نخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های رگباری در ارتفاعات، ریسک اسکی و کوهنوردی را به جان نخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید