بهبودسازی کویر لوت؛ نخستین میراث طبیعی ثبت شده جهانی در ایران

به گزارش تور کانادا، برای معرفی بیابان لوت به عنوان نخستین میراث طبیعی ثبت شده جهانی، اقداماتی از جمله بهبودسازی مسیرها و کمپ ها در دستور کار قرار گرفته است.

بهبودسازی کویر لوت؛ نخستین میراث طبیعی ثبت شده جهانی در ایران

ده درصد مساحت کشور را دشت لوت به خود اختصاص می دهد و این بیابان، جاذبه ای بی نظیر در کشور است. این بیابان در 3 استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان قرار گرفته است و بخشی از آن که بیشترین پوشش گیاهی و جاذبه های توریستی را به خود اختصاص داده است، در سیستان و بلوچستان واقع شده است. پس از 45 سال، بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده است، و برای معرفی آن به جهانیان، باید اقدامات بسکمک صورت گیرد.

مهران مقصودی، رئیس پایگاه جهانی بیابان لوت کشور درباره این مکان گفته است:

مدیریت مسیرها و مدیریت برگزاری تورهای توریستی متعدد، از نکات مهمی است که باید در راستای حفظ این عنوان صورت گیرد. برای حفظ این قابلیت و بکر نگه داشتن آن، باید ضمن فراهم ساختن زیرساخت های توریستی، مدیریت جمع آوری زباله در این مکان، در دستور کار قرار گیرد.

او در ادامه گفت:

در دو سال اخیر شاهد اقدامات و اتفاقات خوبی برای این مکان بودیم که از آن جمله، افتتاح پایگاه جهانی بیابان لوت در نصرت آباد بود.

همچنین، عدنان حسینی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی سیستان و بلوچستان نیز اضافه نمود:

برای بکر نگه داشتن این بیابان از جامعه محلی کمک زیادی گرفته شده و اقداماتی اجرا شده است تا کمپ هایی برای جذب توریست در آنجا ایجاد شود.

عکس: ویکی پدیا

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1517

به "بهبودسازی کویر لوت؛ نخستین میراث طبیعی ثبت شده جهانی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودسازی کویر لوت؛ نخستین میراث طبیعی ثبت شده جهانی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید