توافق حزب سبز و خلق اتریش برای تشکیل دولت ائتلافی

به گزارش تور کانادا، حزب سبز و خلق اتریش بالاخره بعد از مذاکرات طولانی مدت برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در این کشور به توافق رسیدند و برای اولین بار در تاریخ اتریش این ائتلاف تشکیل می گردد.

توافق حزب سبز و خلق اتریش برای تشکیل دولت ائتلافی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، حزب محافظه کار خلق اتریش به ریاست سباستین کورس و سبزها به ریاست ورنر کوگلر درباره تشکیل یک ائتلاف دولتی به توافق رسیدند. روسای این دو حزب اتریشی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک این خبر را اعلام کردند. این توافق باید در شنبه آینده توسط کنگره فدرال سبزها با حدود 300 نماینده تایید گردد.

سباستین کورس، رئیس حزب محافظه کار خلق اتریش که مجددا در این دولت سکان صدر اعظمی را بر عهده خواهد گرفت در این باره گفت که این مذاکرات دولتی اگر صادقانه بگویم ساده نبود چرا که هر دو حزب در روینمودهای محتوایی بسیار با هم اختلاف نظر داشتند. اما بالاخره ما توانستیم بیشتر از تنها یک توافق کوچک را به دست آوریم.

وی اضافه نمود: این مسئله ممکن است که بار اقتصادیاتی را کاهش دهیم و هم زمان سیستم اقتصادیاتی را بومی کنیم و این مسئله هم امکان دارد که هم زمان از آب و هوا و مرزهای کشورمان حمایت کنیم.

کوگلر، رئیس سبزها و معاون صدر اعظم آینده این کشور هم گفت که مذاکره کنندگان در موضوع حمایت از آب و هوا بیشتر از آنچه که انتظار می رفت توافق نموده اند. وی اضافه نمود: اتریش باید در موضوع حمایت از آب و هوا در سطح بین المللی و اروپایی پیشرو باشد.

از روز دوشنبه احزاب در حال انتخاب وزرای کابینه دولت ائتلافی جدید اتریش هستند.

کلایدیا تانیر برای اولین بار در کابینه دولت ائتلافی جدید اتریش مسئولیت وزارت دفاع را عهده دار خواهد شد.

ائتلاف حزب سبز و حزب خلق اتریش اولین نوع این ائتلاف در تاریخچه این کشور است. حزب سبز اتریش اولین بار است که در تشکیل یک دولت مشارکت می نماید .

این دو حزب اکثریت را در مجلس اتریش در اختیار دارند و از انتخابات 29 سپتامبر حزب خلق 71 کرسی و حزب سبز اتریش 26 کرسی از 183 کرسی مجلس را در اختیار گرفته اند .

حزب خلق و حزب سبز اتریش دو حزب پیروز در انتخابات مجلسی اواخر سپتامبر در این کشور بودند. کورس پیش از این دولت ائتلافی متشکل از حزب مردم و حزب آزادی اتریش را رهبری می کرد. اما به دلیل فروپاشی این ائتلاف به دلیل رسوایی های به بار آمده در حزب آزادی اتریش انتخابات زودهنگام در این کشور برگزار گردید.

دولت ائتلافی قبلی اتریش متشکل از حزب راست پوپولیستی آزادی و حزب خلق اتریش در بهار گذشته بعد از اینکه تنها یک سال و نیم از روی کار آمدن آن می گذشت به دلیل رسوایی رئیس حزب آزادی اتریش از هم فرو پاشید.

هاینتس کریستین اشتراخه، معاون صدر اعظم وقت اتریش از حزب آزادی، در پی انتشار یک فیلم ویدئویی و رسوایی بر سر دریافت یاری های اقتصادی غیرقانونی برای حزب متبوعش، استعفا کرد. اشتراخه همچنین از سمت رهبری حزب راست گرای افراطی آزادی اتریش نیز استعفا داد .

این ویدئو مربوط به ماه جولای سال 2017 میلادی و قبل از برگزاری انتخابات مجلسی همان سال اتریش بوده است. این انتخابات در نهایت به روی کار آمدن دولت ائتلافی متشکل از حزب آزادی و حزب خلق اتریش در وین انجامید. انتشار این ویدئو به استعفای این سیاستمدار و صدر اعظم وقت اتریش و اعلام برگزاری انتخابات پیش از موعد منجر شد.

تشکیل یک دولت با حزب سبز همچنین برای سباستین کورس، صدر اعظم جدید و قدیمی این کشور به مفهوم آغازی جدید است .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 139

به "توافق حزب سبز و خلق اتریش برای تشکیل دولت ائتلافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق حزب سبز و خلق اتریش برای تشکیل دولت ائتلافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید