توسعه علم با ایجاد تناسب در بخش های مختلف آموزش عالی محقق می گردد

به گزارش تور کانادا، رئیس دانشگاه فنی حرفه ای گفت: برای تحقق و توسعه علم نیازمند ایجاد تناسب در بخش های مختلف آموزش عالی هستیم؛ به گونه ای که تمام بخش ها به یک میزان رشد یابند.

توسعه علم با ایجاد تناسب در بخش های مختلف آموزش عالی محقق می گردد

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی حرفه ای در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اهداف و در واقع فلسفه آموزش عالی، توسعه علم است؛ گفت: در آموزش عالی تمام فعالیت ها برای اشتغال انجام نمی گردد. بحث پژوهش و توسعه علم و خدمات مشاوره ای نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند. به همین منظور در تمام این بخش ها باید برنامه ریزی عالمانه و با تفکر دقیق و نقشه معین نسبت به احتیاج های حال و آینده صورت گیرد.

وی ادامه داد: سیاست گذاران آموزش عالی با توجه به نگاه مثبتی که به آموزش عالی داشتند، کمتر به آن توجه کردند، این امر موجب شد تا تفکری دقیق و تصمیم گیری مبتنی بر احتیاج های نیروی انسانی یا احتیاج های علم و توسعه انجام نگردد. ضروری است بسته ای در نظر گرفته گردد تا بر اساس آن تمام برنامه ریزی های مورد احتیاج انجام گردد.

صالحی عمران با بیان اینکه تمام بخش های آموزش عالی باید به یک میزان رشد یابند؛ اظهار کرد: برای تحقق و توسعه علم احتیاجمند ایجاد تناسب خواهد بود. در گذشته دو تا سه دانشگاه برای دیگر دانشگاه ها الگو شناخته می شدند. به طوری که همه در جهت رسیدن به موقعیت آن ها کوشش می کردند. در حالی که تبعیت از این مدل با توجه به اصل تنوع در آموزش عالی وتوسعه مراکز آموزشی برپایه تحقق ماموریت ها، درست نخواهد بود.

وی در خاتمه اعلام کرد: اگر تمام دانشگاه ها به یک شکل عمل نمایند آموزش عالی نمی تواند پاسخ گوی احتیاج های جامعه گردد. به عنوان مثال بعضی دانشگاه ها بر محور فراوری علم و بعضی دیگر برمحور پژوهش فعالیت می نمایند. تمام این موارد باید در گسترش مراکز آموزش عالی مورد توجه واقع شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 400

به "توسعه علم با ایجاد تناسب در بخش های مختلف آموزش عالی محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه علم با ایجاد تناسب در بخش های مختلف آموزش عالی محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید