راهبرد های دانشگاه تهران برای چابک سازی اعلام شد

به گزارش تور کانادا، سرپرست دانشگاه تهران درباره راهبرد های چابک سازی دانشگاه در دوره مدیریتی تازه شرح داد.

راهبرد های دانشگاه تهران برای چابک سازی اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه تهران؛ سید محمد مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران در نشست با اعضای هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، با تاکید بر اینکه پیشرو بودن این دانشگاه باید در همه بخش های علمی، اخلاقی، ارزشی و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد، گفت: موضوع محوری که شایسته است در تمام فعالیت های دانشگاهی مورد توجه قرار دهیم، ناظر بر عمل به رسالت اصلی مان و پاسخگویی به احتیاج های جامعه و باز کردن گره ای از مسائل و مسائل جامعه است.

مقیمی در بخش دیگر سخنانش در تشریح برنامه های چابک سازی در دوره نو مدیریتی دانشگاه، اظهار کرد: چابک سازی باید از ستاد دانشگاه آغاز گردد و در این راستا باید اختیارات را به صف تفویض کرد. گروه های آموزشی، هویت اصلی دانشگاه هستند و اصلاً عنوان و هویت ما به عنوان عضو هیأت علمی با گروه های آموزشی گره خورده است؛ بنابراین ضروری است علاوه بر توسعه گروه ها، اختیارات را در بدنه اجرایی و صف دانشگاه جاری و ساری کنیم.

وی در زمینه انتظارات از دانشگاه کارآفرین نیز اظهار کرد: در بحث دانشگاه کارآفرین ضروری است حرکات و فعالیت هایمان در راستای پاسخ به احتیاج های جامعه تنظیم گردد و برطرف مسائل و مسائل کشور به عنوان مبنای حرکت مان در دانشگاه قرار گیرد.

وی توضیح داد: در دانشگاه سنتی، صحبت از این بود که دانشگاه در ارتباط با اشتغال فارغ التحصیلان چندان مسئولیتی ندارد؛ اما این گزاره در دانشگاه کارآفرین منسوخ شده است. انتظار از دانشگاه کارآفرین این است که دانشگاه ضمن انجام کار عملی، مسئولیت پذیر باشد و جامعه بتواند از علم نافع بهره ببرد.

سرپرست دانشگاه تهران در پی ارائه گزارش رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره رشته گرایش های مقاطع مختلف این دانشکده، اظهار کرد: ضروری است تحول و بازنگری هایی که در رشته ها رخ داده است، سرعت بیشتری بگیرد و با کیفیت بیشتری هم انجام گردد. یکی از انتظارات در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری ناظر بر توسعه رشته های این حوزه است.

مقیمی اضافه نمود: در دانشگاه کارآفرین ضروری است رشته ها و دانشکده هایمان را با احتیاج های روز متناسب سازی کنیم. به عنوان نمونه در حوزه نفت می توانیم رشته های میان رشته ای بین نفت و حوزه های دیگر اعم از مدیریت، مالی مالی، بازاریابی بین المللی، حقوقی، مدیریتی و حتی جامعه شناسی و روان شناسی تعریف کنیم.

سرپرست دانشگاه تهران در خاتمه از طراحی الگوی ارزیابی جامع از نظام مدیریت دانشکده ها به وسیله اداره کل تحول سازمانی دانشگاه و ارزیابی دانشکده ها در برش زمانی هر شش ماه یکبار اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1407

به "راهبرد های دانشگاه تهران برای چابک سازی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهبرد های دانشگاه تهران برای چابک سازی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید