حضور 6 شطرنجباز ایران در مسابقات آنلاین قهرمانی جوانان آسیا

به گزارش تور کانادا، به گزارش خبرنگاران، از زمان شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف دنیا، برگزاری مسابقات مختلف شطرنج به صورت آنلاین پیگیری شده است. تمام این رقابت ها خارج از تقویم رسمی فدراسیون های دنیای یا قاره ای شطرنج و به صورت محبت آمیز برگزار شده اما قرار است مسابقات قهرمانی جوانان آسیا هم به عنوان اولین رویداد رسمی به صورت آنلاین برگزار گردد.

حضور 6 شطرنجباز ایران در مسابقات آنلاین قهرمانی جوانان آسیا

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

این رقابت ها از چهارشنبه هفته جاری شروع می گردد و تیم ایران نیز با 6 شطرنجباز در هر دو بخش پسران و دختران در آن حضور دارد.

به گفته علیرضا شفیعی مدیر تیم های ملی شطرنج، طبق آئین نامه اعلام شده برای برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و به دلیل آنلاین بودن این رقابت ها، هر کشور حداکثر با 6 نماینده می تواند در هر بخش مسابقات شرکت داشته باشد.

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت که طبق تصمیم اتخاذ شده در کمیته فنی فدراسیون شطرنج، نفر برتر رقابت های کشوری جوانان در سال 98 همراه با دو نفر برتر فهرست ریتینگ، مشخص نماینده ترکیب تیم پسران و دختران ایران در مسابقات آنلاین جوانان آسیا هستند.

بر این اساس آرش طاهباز به عنوان قهرمان جوانان کشور همراه با پرهام مقصودلو و محمدامین طباطبایی در بخش پسران مسابقات آنلاین جوانان آسیا شرکت خواهند داشت. در بخش دختران هم میترا اصغرزاده به عنوان قهرمان کشور و مبینا علی نسب و آناهیتا زاهدی فر ترکیب تیم ایران را تشکیل می دهند.

مسابقات شطرنج آنلاین قهرمانی جوانان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. شرکت نمایندگان در هفت منطقه آسیا با هم رقابت می نمایند تا سه نفر برتر از هر منطقه راهی مرحله نهایی شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 545

به "حضور 6 شطرنجباز ایران در مسابقات آنلاین قهرمانی جوانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 6 شطرنجباز ایران در مسابقات آنلاین قهرمانی جوانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید