آشنایی با حقایق کشور تایلند

به گزارش تور کانادا، تایلند یکی از زیباترین کشورهای قاره آسیا برای بازدید از جاذبه‌های متنوع است. تایلند سرزمین شگفتی ها و مهد اقامتگاه های ساحلی بسیار زیبای جهان است. در این مقاله شما را با حقایقی جالب در مور د این کشور آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با حقایق کشور تایلند

کوچکترین پستاندار جهان، خفاش زنبور عسل در این کشور زندگی می کند. همچنین، شما می توانید بزرگترین ماهی دنیا، کوسه نهنگ را در آب های کشور تایلند بیابید. در تور تایلند با شگفتی‌هایی روبرو خواهید شد که در هیچ کجای این جهان قابل مشاهده نیست.

آنچه اکثر مردم نمی دانند این است که بیش از صد سال پیش، تقریبا تمام بخش های شمال تایلند پوشیده از درختان با دوام و سخت جنگلی بوده است. اما امروزه تنها در حدود یک چهارم از آن جنگل ها باقی مانده است و در رکورد از دست دادن بیشترین تعداد درخت و جنگل تنها سنگاپور قبل از تایلند پیشگام است. به همین سبب، قطع کردن درخت در تایلند به طور کامل ممنوع شده است.

در تایلند 35000 معبد وجود دارد و این کشور را به سرزمین معابد مشهور کرده است.

برای بازدید از این معابد در تور تایلند باید پوشش مناسب داشته باشید. یعنی از پوشیدن لباس های کوتاه و بدون آستین اجتناب کنید.

در حدود یک دهم از حیوانات کل دنیا در کشور تایلند زندگی می‌کنند و یک دهم از کل گونه های پرندگان، این کشور را خانه ی خود می دانند. اگر بخواهیم شمار آن را مقایسه نماییم، باید بگوییم تایلند از ترکیب پرندگان کل اروپا و آمریکا هم بیشتر پرنده دارد.

اگر بخواهید پرچم ملی تایلند را ببینید، باید بدانید که هر روز ساعت 8 صبح برافراشته شده و در ساعت 6 عصر پایین آورده می شود. همچنین، پرچم های دیگری نیز وجود دارند که “پرچم سلطنتی” نام دارند و همراه با پرچم ملی به اهتزاز در می آیند تا نشانی بر افتخار سلطنت باشند. شما در تایند فقط پرچم های سلطنتی را در تور تایلند مشاهده می‌کنید که البته بسیار عادی به حساب می‌آید.

بانکوک به خاطر وجود ساختمان های بلندی که بالای رودخانه ساخته شده بودند، در گذشته به “ونیز مشرق زمین” شهرت داشته است. به تدریج بسیاری از کانال ها پر شدند و به خیابان هایی که امروزه مشاهده می‌کنید، تبدیل شده است.

انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 198

به "آشنایی با حقایق کشور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با حقایق کشور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید