خبرنگاران خارج از ساعت اداری مجموعه شعری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس

به گزارش تور کانادا، اراک - خبرنگاران - خارج از ساعت اداری عنوان کتابی است که توسط محمد توکلی نوشته شده و مجموعه ای منظوم با موضوع انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

خبرنگاران خارج از ساعت اداری مجموعه شعری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس

این کتاب 59 صفحه ای با شمارگان یک زار نسخه از سوی انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

قیمت هر جلد از این کتاب که در قطع جیبی منتشر شده برای اهالی مطالعه 50 هزار ریال است.

سروده های این کتاب که از گرافیک زیبایی برخوردار است در قالب 2 فصل مجزا با عناوین چیپس خاک و خون و مداد جنگی برای مخاطبان ارایه شده است.

یکی از ویژگی های کتاب این است که در لابه لای سروده ها برای چیزهای عجیب از علامت سئوال و تعجب استفاده نشده است و با ترکیب بندی واژگانی این تعجب خود به خود بر چهره مخاطب و خواننده می نشیند.

فصل اول این کتاب حاوی 17 سروده نسبتا کوتاه است که با صدامعنایی قوی و تصویرسازی جالب خواننده را با خود همراه نموده با وجود اینکه موضوعیت اغلب اشعار انقلاب و جنگ است اما کشش محتوای لازم و ساختار جذاب آن باعث می گردد که مخاطب تا انتهای قطعات شعر را بخواند.

بسیاری از اشعار این فصل به شهدا و خاطره سازان جنگ تقدیم شده و در ابتدای شعر نام آنان برده شده است ، برای مثال در قطعه 15 فصل اول شعر ارایه شده به رضا برجی عکاس جنگ تقدیم شده است.

در بخشی از این شهر آمده است:تا زمان مکث می نماید عکس گرفتم، تا جنگ، از فرنانده به سرباز ، از مادر به جنین، از ایران به کویت، و از عکسی به عکس دیگر ، شاعر نشدم تا بگویم به جای هر زخمی لاله نروئیده است...

و یا در قطعه شعر دیگر از فصل اول که به نزارقبانی شاعر فقید عرب تقدیم شده، آمده است: دستم در غزه، قلبم در قدس است، اگر بخواهم هنگام خواندن سرود وطن، دست بر قلب بگذارم، باید از کسی دیگر گذرنامه بگیرم....

فصل دوم کتاب با عنوان مداد جنگی نیز شامل 20 قطعه شعر است که خلاصه و کوتاه و لی پرمعنا در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

در یکی از قطعات این بخش نگاه فانتزی عاشقانه به جنگ موج می زند آنجا که می گوید:موهایت مثل من شکی است، چشمهایت مثل من قهوه ای است، تنها لبانت با من فرق دارد ، هرقدر براندازت می کنم علتی برای کشتنت نمی بینم....

در قطعه شعر دیگری در نکوهش جنگ در دنیا عنوان شده است: همه جنگ ها دنیای هستند، بستگی به تعریفت از دنیا بعد می گیرند...

منبع: ایرنا
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 640

به "خبرنگاران خارج از ساعت اداری مجموعه شعری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خارج از ساعت اداری مجموعه شعری با موضوع انقلاب و دفاع مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید