خودرو های آینده در نمایشگاه اتومبیل دیترویت

به گزارش تور کانادا، روزنامه جام جم - فراز سهیلی آزاد: نمایشگاه اتومبیل دیترویت که با نام رسمی NAIAS نیز شناخته می گردد. همواره به عنوان یکی از مهم ترین نمایشگاه های خودرو در دنیا توجه رسانه ها و علاقه مندان دنیای ماشین را جلب می نماید.

خودرو های آینده در نمایشگاه اتومبیل دیترویت

این رویداد بین المللی امسال از 24 دی تا 7 بهمن 1397 در شهر دیترویت ایالات متحده برگزار گردید. البته طبق اعلام رسمی و با تغییراتی که در تقویم این نمایشگاه انجام شده است، نمایشگاه سال 2020 در خرداد برگزار خواهد شد. این تغییرات به این علت بوده است که از همزمانی آن با نمایشگاه تجهیزات الکترونیک مصرفی (CES) جلوگیری گردد و هم به علت مساعدتر بودن شرایط جوی در خردادماه، برگزارنمایندگان بتوانند بخشی از نمایشگاه را به فضای باز منتقل نمایند.

در مجموع ،نمایشگاه دیترویت 2019 از کم سروصداترین و آرام ترین نمایشگاه های این مجموعه در سال های اخیر بود. خبری از خودروسازهای آلمانی و ایتالیایی نامدار مانند ب ام و، پورشه، فراری و لامبورگینی نبود و تعداد برندهای خودروسازی شرکت نماینده در آن کمتر از حد معمول بود. به عقیده کارشناسان این نشان دهنده کاهش علاقه خودروسازها به حضور در یک نمایشگاه اتومبیل سنتی است!

با این حال در همین نمایشگاه اتفاقات بسیار مجذوب کنندهی هم رخ داد. از نمایش خودروهای اسپرتی که بیش از یک دهه منتظرشان بودیم تا معرفی شوند و پرفروش ترین خودروهای فراوری شده در کشورهای مختلف و بعلاوه طرح های مفهومی از خودروهای آینده که با شکوه هر چه بیشتر زیر نورافکن های این نمایشگاه درخشیدند. در ادامه بعضی از فناورانه ترین خودروهای رونمایی شده در نمایشگاه خودروی دیترویت 2019 را معرفی می کنیم که تا حد زیادی سمت و سوی آینده خودروسازی در دنیا را نشان می دهد.

کادیلاک ایکس تی6

مدل ایکس تی6 رسما کادیلاک را به یکی از داغ ترین بخش های بازار راهنمایی می نماید! این خودروی کراس آور (Crossover) با سه ردیف صندلی، فاصله موجود بین مدل های ایکس تی5 و اِسکالاد (Escalade) را پر می نماید. این خودرو از نظر مولفه های مکانیکی و شاسی، ویژگی های مشترکی با شورولت تراوِرس (Chevrolet Traverse) دارد؛ اما قطعا همه مصرف نمایندگان، شاخصه های کادیلاک (مانند طراحی فضاهای داخلی و بیرونی) را نیز در آن می بینند و لمس می نمایند.

این خودرو، پرچم دار سازوکاری به نام عملکرد جاگ (jog function) است. این سازوکار به سرنشینان جلو اجازه می دهد با استفاده از یک دسته که به نمایشگر اطلاعات موتور متصل است، از منویی به منوی دیگر بروند و عملکرد آن را کنترل نمایند! در آینده ایکس تی6 قطعا با اینفینیتی کیوایکس60 (Infiniti QX60)، آکورا اِم دی ایکس (Acura MDX)، آئودی کیو7 (Audi Q7) و سایر کراس آورهای زیبای دارای سه ردیف صندلی، رقابت خواهد نمود.

فورد موستانگ شِلبی جی تی500

شرکت خودروسازی فورد نیز مانند شورولت و داج (Dodge)، تا حد زیادی روی حواشی تمرکز داشته و با به کارگیری از یک موتور پرقدرت تکامل یافته، سعی بر مسلط شدن روی بخش خودروهای عضلانی داشته است. در نهایت در دیترویت 2019 این غول خودروسازی با اسلحه ای نمادین به نام موستانگ شلبی جی تی500 وارد عرصه رقابت شده است. موستانگ شلبی با موتور سوپرشارژ 2/5 لیتری خود، قدرتی بیش از 700 اسب بخار را فراوری می نماید که قطعا می تواند مسبب بازگشتی رویایی برای شرکت فورد باشد.

فورد مشخصات فنی کامل این خودرو را بعدا اعلام خواهد نمود ولی در حال حاضر رسما اعلام نموده است که جی تی500 قدرتمندترین خودروی خارج از پیست (درون شهری و جاده ای) فراوریشده به وسیله این شرکت است. قدرت موتور V8 (هشت سیلندر خورجینی) این موستانگ شلبی به وسیله جعبه دنده اتوماتیک دارای کلاچ دوگانه، به کف خیابان منتقل می گردد .البته درصورت درخواست بالای مصرف نمایندگان، فورد ایده قراردادن جعبه دنده دستی روی بعضی مدل های این خودرو را نیز آنالیز خواهد نمود.

بعلاوه جی تی500 مجهز به یک نمایشگر لمسی هشت اینچی برای دسترسی به تنظیمات موتور، یک صفحه نمایشگر 12 اینچی برای نمایش اطلاعات راننده خودرو و نیز مجموعه ای از 12 بلندگو در قابی کربنی است.

تویوتا جی آر سوپرا

مجذوب کننده ترین قسمت این نمایشگاه در بخش خودروهای خارجی، بدون شک تویوتا جی آر سوپرا بود که هیچ خودرویی توانایی رقابت با آن را نداشت. این خودرو پس از وقفه ای 17 ساله، یک احیای هنرمندانه از ماشین های اسپرت افسانه ای است. به نوعی سوپرا بازگونماینده این حقیقت است که درواقع این تویوتا بوده که به تازگی در همکاری مشترکی با ب ام و، به عرضه خودروی زد4 (Z4) اقدام نموده است و نه ب ام و!

قدرت سوپرا با موتور سه لیتری توربوشارژ تامین می گردد. این موتور شش سیلندر خطی از ب ام و به امانت گرفته شده است و می تواند 335 اسب بخار نیرو فراوری کند که در مقایسه با موتور ب ام و زد4 (که پایه موتور سوپرا بر آن نهاده شده است)، حدود50اسب بخار افت نیرو داشته است. البته هیچ یک از دو شرکت تویوتا و ب ام و توضیحی برای این افت نیروی نه چندان ناچیز ارائه ننموده اند.در واقع قرار گرفتن دیفرانسیل خودرو در عقب و بعلاوه جعبه دنده اتوماتیک هشت حالته، تنها ویژگی های اضافه شده به این مدل عنوان شده است.

اینفینیتی کیوایکس اینسپیرِیشن

اینفینیتی با رونمایی از طرح مفهومی خود به نام کیوایکس اینسپیرِیشن، خط مشی خود برای سال آینده را اظهار داشت. این طرح نشان دهنده خودروی کراس آور تمام الکتریکی با انحنای زیبایی از جلو تا عقب آن است که بیش از تمام مدل های ارائه شده از طرف سایر خودروسازان، با محیط زیست سازگاری دارد.

داخل این خودرو فضای بزرگ و سالن مانندی برای چهار سرنشین تعبیه شده که شبیه کابین خلبان است! وام گرفتن از فرهنگ ژاپنی در طراحی این خودرو، باعث پدیدار شدن شخصیتی در آن شده است که در سایر طرح های ارائه شده از خودروهای آینده، کمتر به چشم می خورد. حتی اگر کیوایکس اینسپیرِیشن به همین شکل که در این نمایشگاه ارائه شد به مرحله فراوری انبوه و تجاری سازی نرسد، اما قطعا ویژگی های مشخصی از آن در ارائه مدل های آینده این شرکت الهام بخش خواهد بود. اینفینیتی متعهد شده تمام محصولات خود را تا سال 1400/ 2021 به صورت الکتریکی فراوری کند.

کیا تِلیوراید

پس از این که طرح مفهومی اولیه از این خودرو در نمایشگاه دیترویت 2016 ارائه شده بود، در نهایت کیا از نسخه تجاری شده تِلیوراید رونمایی کرد. این خودرو یک شاسی بلند تازه است که می تواند تا هشت سرنشین را در خود جای دهد.

این خودرو مانند هیوندای پالیسِید (Hyundai Palisade) است که زیر روکشی از آهن قرار گرفته باشد! تِلیوراید خودرویی کاملا فرق دارد که بزرگ ترین شاسی بلند فراوری شده شرکت کیا محسوب می گردد. قدرت این خودرو از موتور 8/3 لیتری V6 تامین می گردد که 291 اسب بخار نیرو فراوری می نماید و به تِلیوراید اجازه می دهد تا 27/2 تن وزن اضافی را حمل کند. این خودرو برای استفاده خانوادگی طراحی شده و با ویژگی های زیادی که داخل اتاق آن برای راحتی سرنشینان تعبیه شده، کسی در طول یک سفر طولانی با تِلیوراید خسته نخواهد شد.

فولکس واگن پاسات

برخلاف رقبا، فولکس واگن همچنان به سرمایه گذاری در بخش خودروهای سدان علاقه مند است؛ یعنی دقیقا بخشی از بازار خودرو که این روزها بسیار کم هوادار شده است. این شرکت مدل تازهی از پاسات را در دیترویت 2019 به نمایش درآورد که همچنان بر پایه مدل 1390/2011 این خودرو طراحی است و تنها تفاوت ظاهری آن با مدل قبلی، قالب بندی تازه تمام بدنه (به جز سقف) آن است که منجر به بالارفتن امنیت آن شده است.

داخل پاسات تازه نیز همچنان از خطوط صاف و منظمی برخوردار است که حسی مبنی بر وسعت فضای داخل کابین را القا می نماید. درضمن یک نمایشگر لمسی هشت اینچی مجهز به آخرین نسخه اطلاعاتی فولکس واگن نیز داخل اتاق این خودرو تعبیه شده است که قابلیت سازگاری با دستگاه های اندروید (Android) و آی اواِس (IOS) را داراست. امکانات ویژه دیگری نظیر هشداردهنده خطر برخورد از روبه رو، ترمز اضطراری اتوماتیک، پایش عابران پیاده، نمایشگر نقاط کور راننده و حسگر دنده عقب در این خودرو به کار رفته اند. در بعضی مدل ها کروز کنترل تطبیق پذیر (Adaptive Cruise Control) نیز به صورت سفارشی قابل ارائه است.

طرح مفهومی لکسوس اِل سی کانورتیبِل

تبدیل پذیر (convertible) بودن این مدل به این معناست که امکان باز و بسته کردن سقف فلزی این خودروی 4 نفره دو در وجود دارد و درواقع این خودرو یک مدل از لکسوس اِل سی است که می توان با برداشتن سقف، آن را به یک خودروی کوپه (Coupe) تبدیل کرد. شاید بتوان اِل سی کانورتیبِل را گل سرسبد خودروهای کوپه تویوتا نامید. طرحی که به واقع یک نمایش تمام عیار و زیباست! لکسوس مشخصات برقی این خودرو را فاش ننموده است و نمونه تجاری شده از این طرح می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. به احتمال زیاد این خودرو در دو تیپ مختلف فراوری خواهد شد؛ یکی با موتور هیبریدی 5/3 لیتری V6 و دیگری با موتور پنج لیتری V8. هرچند لکسوس از آن به عنوان طرحی مفهومی یاد نموده، اما بسیار احتمال دارد این خودرو سال 1399/ 2020 تجاری سازی گردد.

سوبارو اِس تی آی اِس

209

سوبارو در سال های اخیر نسخه های محدودی از اِس تی آی را منتشر نموده است اما تا قبل از این نمایشگاه هرگز آنها را به نمایش نگذاشته بود.اِس209 به موتور چهار سیلندر خطی مجهز شده است که 341 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. این برای سری اِس تی آی که قدرت موتور آنها به طور میانگین حدود 310 اسب بخار بوده است، پیشرفتی سخاوتمندانه به شمار میرود! قدرت موتور 5/2 لیتری توربوشارژ این خودرو به وسیله یک جعبه دنده شش سرعته دستی به چرخ ها انتقال می یابد. از نظر ظاهری نیز ،زه پلاستیکی اطراف گلگیر این خودرو نسبت به مدل های قبلی تغییر نموده و یک باله بزرگ نیز روی صندوق عقب آن نصب شده است. سوبارو اِس تی آی اِس209 در امسال میلادی به فراوری انبوه خواهد رسید.

منابع: Digitaltrends و Autocar

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 26 مهر 1403 بروزرسانی: 26 مهر 1403 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1854

به "خودرو های آینده در نمایشگاه اتومبیل دیترویت" امتیاز دهید

121 کاربر به "خودرو های آینده در نمایشگاه اتومبیل دیترویت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های آینده در نمایشگاه اتومبیل دیترویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید