تور آلمان ارزان: دیدنی های کالینینگراد ؛ شهر آلمانی کشور روسیه

به گزارش تور کانادا، کالینینگراد یکی از شهرهای توریستی روسیه است جاذبه های گردشگری فراوانی برای تماشا دارد؛ به طوری که گردشگران از گشت و گذار در این شهر هرگز خسته نخواهند شد.

تور آلمان ارزان: دیدنی های کالینینگراد ؛ شهر آلمانی کشور روسیه

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

کالینینگراد یکی از شهرهای کوچک و بندری کشور روسیه است. این شهر در ابتدای پیدایش در قرن چهاردهم میلادی در قلمروی امپراتوری آلمان جای داشت و به همین علت سبک معماری بناهای این شهر، تحت تاثیر معماری کشور آلمان بوده است. کالینینگراد از دهه پنجاه میلادی به بعد به خاک روسیه یا شوروی سابق پیوست و به تدریج سبک معماری شرق اروپا را مورد استفاده قرار داد. درست است که جنگ دنیای دوم تاثیرات زیادی روی این شهر گذاشته و بعضی جاذبه های آن را نابود نموده است؛ ولی هنوز هم کالینینگراد جاذبه های گردشگری فراوانی برای دیدن دارد؛ به طوری که گردشگران از گشت وگذار آن هرگز خسته نخواهند شد.

قلعه 5 (Fort 5)

قلعه 5 یا فورت فایو یکی از قلعه های تاریخی کالینینگراد و یکی از محبوب ترین قلعه های آن میان گردشگران است. اگر از این قلعه بازدید کنید، می توانید نظاره گر شبکه ای از تونل ها و اتاق هایی باشید که به طور کامل ویران نشده اند که این امر نمایانگر استحکام این قلعه است.

بازار مرکزی کالینینگراد (Kaliningrad Central Market)

با پا گذاشتن به بازار مرکزی کالینینگراد، به دوران گذشته، یعنی زمان شوروی سابق باز خواهید گشت. این بازار مرکزی که میان آپرباند (Upper Pond) و میدان پیروزی یا ویکتوری (Victory Square) قرار گرفته، در واقع محلی برای خرید محصولات تازه، گوشت و لباس های مقرون به صرفه است.

موزه کهربا (Museum of Amber)

موزه کهربای کالینینگراد در سال 1979 میلادی افتتاح شده است. در این موزه هنری که از جاهای دیدنی کالینینگراد است، می توانید آثار هنری ساخته شده از کهربا را دیدن کنید. در موزه کهربای کالینینگراد بیش از چهارده هزار قطعه کهربا وجود دارد که در میان آن ها دومین قطعه بزرگ کهربای دنیا نیز دیده می گردد.

کلیسای کروزکیرش (The Kreuzkirche)

کلیسای کروزکیرش در دوران جنگ دنیای دوم کمی آسیب دید و در طول جنگ از آن به عنوان انبار استفاده می شد؛ اما این کلیسا پس از جنگ بازسازی شد و دوباره به عنوان کلیسا از آن استفاده کردند. در میان دو برج کلیسای کروزکیرش، پنجره ای بزرگ با یک صلیب بزرگ قرار گرفته است که بسیار دیدنی است.

پارک یوناس (Yunost Park)

پارک یوناس در زیباترین منطقه کالینینگراد جای دارد و انتخاب اول تمام خانواده ها و مردم این شهر، برای سرگرمی و استراحت به شمار می رود. در سال 2008 میلادی در این پارک بازسازی هایی اجرا شده و مسیرهای پیاده روی متنوع در سراسر فضای سبز، چشم انداز ها بسیار زیبا و امکانات سرگرمیی نظیر قایق سواری، ماشین کارتینگ و یک بنای سرگرمیی هنری به آن افزوده شده است. در بلندی های این پارک می توانید چشم اندازهای نفس گیری از چشم انداز شهر کالینینگراد را دیدن کنید. این چشم انداز خصوصا در هنگام شب و روشن شدن چراغ ها بسیار دیدنی است.

جزیره کانت (Kants Island)

نام جزیره کانت به یکی از برجسته ترین شخصیت های کالینینگراد یعنی، امانوئل کانت (Immanuel Kant) تعلق دارد. این فیلسوف آلمانی که در قرن هجده میلادی در این شهر به دنیا آمد، تمام عمر خود را در همین شهر زندگی نموده است. امانوئل کانت، در حال حاضر در کلیسایی در همین شهر دفن شده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

کلیسای جامع کانت (Kants Cathedral)

کلیسای جامع کانت، کلیسایی به سبک گوتیک است که با آجرهای قرمز رنگ و معماری خاص خود شناخته می گردد. این کلیسا در طول سال های مختلف، نظاره گر افت و خیزهای فراوانی بوده و در دوران جنگ آسیب های زیادی دیده است. جالب است بدانید که مقبره فیلسوف معروف آلمانی و شخصیت برجسته کالینینگراد به نام امانوئل کانت در این کلیسا قرار گرفته است.

موزه اقیانوس دنیا (Museum of the World Ocean)

کالینینگراد تنها بندری در کشور روسیه است که در کنار دریای بالتیک واقع شده است و هیچگاه یخ نمی زند. دریای بالتیک از اهمیت فراوانی در این بندر برخوردار است، به همین علت موزه ای به نام موزه اقیانوس دنیا برای اکتشافات علمی این دریا با یک آکواریوم کوچک و یک نمایشگاه در نظر گرفته شده است. این موزه دارای نمایشگاه های مختلفی است که اطلاعاتی درباره نقش اقیانوس ها در زیست بوم به شما می دهند.

میدان پیروزی و کلیسای مسیح ناجی

میدان پیروزی (Victory Square) قلب شهر کالینینگراد است و از جنگ دنیای دوم جان سالم به در برده است. بیشتر مردمان این شهر برای گذراندن اوقات فراغت خود به این میدان می آیند. میدان پیروزی و کلیسای مسیح نجات دهنده تاریخ غنی شهر کالینینگراد را به خوبی به نمایش گذاشته است. در اطراف میدان ساختمان هایی با معماری سبک آلمانی متعلق به قرن بیستم و یک مرکز خرید را می توانید مشاهده کنید.

ساختمان بورس سهام (Königsberg Stock Exchange)

ساختمان بورس سهام، تنها یک ساختمان مالی برای شهر نیست، بلکه ساختمانی قدیمی و زیبا در جوار رودخانه است که از معماری ظریف و دیدنی برخوردار است و یکی از جاذبه های گردشگری شهر کالینینگراد به شمار می رود. بنای اصلی این ساختمان مانند دیگر سازه های موجود در این شهر در جنگ دنیای دوم آسیب دید و بعدها بازسازی شد.

کلیسای خانواده مقدس (Church of the Holy Family)

بیشتر مردم کلیسای خانواده مقدس کالینینگراد را همتای کلیسای جامع نوتردام در شهر پاریس در کشور فرانسه می دانند. سبک معماری زیبای این بنای تاریخی، نمای سرخ آن و سقف فیروزه ای رنگ استثنایی آن، بسیار دیدنی است.

مجموعه دروازه های کالینینگراد

دروازه فردلند (Friedland Gate)، دروازه شاه (King Gate)، دروازه برندنبورگ (Brandenburg Gate) و دروازه روسگارتن (Rossgarten Gate)، هرکدام سبک معماری خاص و استثنایی خود را دارند، اما نمای تمام آن ها سرخ و ارتفاع همه آن ها نسبتا کوتاه است. بعضی از این دروازه ها در حال حاضر تبدیل به موزه یا رستوران شده اند. دروازه قلعه فردریکس بورگ (Fort Friedrichsburg Gate) نیز از جاذبه های دیدنی جالب و مجذوب کننده کالینینگراد به شمار می رود.

موزه دروازه فردلند ( Friedland Gate Museum)

موزه دروازه فردلند یا موزه دروازه سرزمین سوخته، یکی از جاهای دیدنی روسیه در کالینینگراد است که در سفر به این شهر حتما باید از آن بازدید کنید. مجموعه جالبی در این موزه گنجانده شده که دیدن آن خالی از لطف نیست.

سربازخانه دفاعی کرونپرینز (Defensive Barracks Kronprinz)

سربازخانه دفاعی کرونپرینز مانند دیگر ساختمان های این بخش شهر کالینینگراد، در جنگ دنیای دوم نابود شده است. قسمت های به جای مانده سازه بنای این سربازخانه، در حال حاضر به طور کلی بازسازی شده است.

باغ گیاه شناسی کالینینگراد (Kaliningrad Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی کالینینگراد شامل ساختمانی شیشه ای و مدرن و باغی زیبا و بزرگ می گردد. بعضی اوقات در فصل تابستان در این باغ گیاه شناسی، جشنواره موسیقی برگزار می گردد. باغ گیاه شناسی کالینینگراد انواع سبک باغ ها از جمله ژاپنی، هلندی، باغ های رز، مدرن و دیگر باغ ها را در خود جای داده است.

خانه واژگون (Upside Down House)

خانه واژگون در یکی از پارک های کوچک کالینینگراد واقع شده است. جالب است بدانید که نه تنها خود خانه بلکه وسایل درون آن نیز واژگون هستند. با پا گذاشتن درون این خانه نیز نوعی احساس غلبه بر جاذبه زمین به شما دست خواهد داد. تجربه بازدید خود از دیدنی های کالینگراد را با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / lonelyplanet / theculturetrip.com / inyourpocket.com / true
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1539

به "تور آلمان ارزان: دیدنی های کالینینگراد ؛ شهر آلمانی کشور روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: دیدنی های کالینینگراد ؛ شهر آلمانی کشور روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید