سفر به کوردوبای اسپانیا

به گزارش تور کانادا، سفر به جنوب اسپانیا قدم گذاشتن در شگفتی هاست، سفر با تور اسپانیا تنها سفر به یک کشور نیست، سفر به دنیایی متشکل از هزاران دنیای کوچک و بزرگ است. در ادامه با ما همراه شوید تا با هم به جنوب اسپانیا سفر کنیم و نکاتی را برای سفر به کوردوبای اسپانیا برایتان شرح دهیم. این مقاله سفرنامه Lavi Nair است که در سایت Goseewrite منتشر شده است.

سفر به کوردوبای اسپانیا

شاید در اینترنت با پکیجهای مختلف تور اسپانیا ارزان روبرو شده باشید، من با یکی از تورها به اسپانیا رفتم و به حدی جذب زیبایی شهر مادرید شدم که به مدت یک سال به آنجا نقل مکان کردم. تا جایی که زمان داشتم آخر هفته‌ها را در شهرهای مختلف اسپانیا به گشت‌و‌گذار می‌پرداختم. یکی از مناطق محبوبم قسمت جنوبی آندلوسیا (Andalusia) بود، این قسمت از اسپانیا به دلیل وسعت تاثیرات فرهنگی و مجاورت با آفریقای شمالی تفاوت بارزی با سایر نواحی آن دارد. در هفته‌های اخیر از گرانادا و سویل دیدن کرده‌ام، پس طبیعتن مقصد بعدی من برای کندوکاو بیشتر در نواحی آندلوسیایی شهر کوردوبا بود.

از بالکن های شهرهای اسپانیا عکاس بگیرید

کوردوبا شهری است با بالکن‌هایی تماشایی که از آنها گلدان‌های رنگارنگ آویخته شده است. سالانه در ماه می مسابقه ای در شهر برگزار میگردد که در آن شهروندان بالکنهای خود را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهند، درهای غالب بالکنها، حتی آنانی که در املاک شخصی قرار دارند، برای تماشا و لذت عابران گشوده است. من عاشق پرسه زنی در خیابان های تنگ  تار کوردوبا هستم و هر وقت بالکنی چشمم را می‌گیرد، به تماشای آن می‌روم.

از مزقویتاد کوردوبا (Mezquita de Cordoba) دیدن کنید

یکی از نکات جالب نواحی جنوبی اسپانیا، تاثیر گرفتن معماری آن از سبک موریش است. مزقویتای کوردوبا، یا مسجد اعظم کوردوبا، تجسم متعالی سبک معماری خیره کننده موریش است، این بنا که در ابتدا کلیسا بود، پس از فتح اسپانیا توسط تمدن اسلامی به شکل جزئی به مسجد تبدیل می‌گردد. پس از آن کوردوبا بار دیگر تحت سلطه مسیحیان در‌آمد و مسجد به کلیسا تغییر کاربری داد، ترکیبی از تاثیرات مسلمانان و مسیحیان بر ستونها، قوس نعل اسب ها، راهرو‌ها و چیپل‌ها (کلیسا‌های کوچک) مشهود است.

در باغ‌های الکازار (Alcazar) اسپانیا پرسه بزنید

قلعه‌ی Alcazar de los Reyes Cristianos به حوض‌های شادابش مشهور است و معماری آن نیز متاثر از سبک موریش میباشد. در زمان خودش قلعه آلکازار به عنوان دژی تدافعی در جنگهای داخلی و زندان به کار گرفته می‌شد، اکنون این ملک باشکوه که قیمت ندارد گردشگران را از سرتاسر جهان به سمت خود جذب می‌نماید. از برخی از برج‌های قلعه می‌توانید مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر را تماشا کنید، روزی که من به دیدن قلعه رفتم باران شدیدی باریدن گرفت و وجود ابرهای خاکستری بر حس دراماتیک این قلعه افزوده بود. در میان گذرگاه‌ها قدم زدم و شکوه باغچه‌ها و گل‌ها مرا به فکر فرو برد که زندگی در کوردوبا در زمان رکنقویستا (Reconquista) به چه شکل بوده است.

از روی پل رومن (Roman Bridge) عبور کنید

مرکز تاریخی کوردوبا را با پای پیاده بهتر می‌توان کشف کرد. بدون وقفه در مسیرهایی که شناختی نداشتم قدم می‌گذاشتم تا گنجینه پنهان شهر را بیشتر ببینم. یکی از راهپیمایی‌های مورد علاقه من عبور از پل رومن بود، این پل اگر چه در اصل به دست رومی‌ها ساخته شده، اما بعدها توسط موری‌ها مرمت شده است و به ساختار قوسی شکل‌اش شناخته می‌شود، منظره باشکوه دیگری از شهر را میتوانید روی پل تماشا کنید.

انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 251

به "سفر به کوردوبای اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کوردوبای اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید