سیمین به جشنواره سالنتو ایتالیا راه یافت

به گزارش تور کانادا، فیلم سینمایی سیمین به هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم سالنتو ایتالیا راه یافت.

سیمین به جشنواره سالنتو ایتالیا راه یافت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، فیلم سینمایی سیمین به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم سالنتو در کشور ایتالیا شرکت خواهد داشت. این رویداد سینمایی شهریور ماه امسال(یکم تا ششم سپتامبر) برگزار خواهد شد.

سیمین فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم بویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می گردد و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است. قصه این فیلم برداشتی از مستند رودی که کشته شد است که بدون پرده به مسائل اصلی زاینده رود و فرایند خشک شدن آن می پرداخت و سال 93 در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

سیمین به عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللى کودک و نوجوان اصفهان اکران شده بود. این فیلم پیشتر در دهمین جشنواره بین المللی فیلم جاگران دهلی در هند نیز شرکت داشت و سال گذشته در فستیوال مردم و محیط زیست ایرکوتسک روسیه نیز جایزه ویژه هیأت داوران را تصاحب نموده بود. مسئولیت پخش جهانی فیلم را سولماز اعتماد بر عهده دارد.

بازیگران فیلم عبارتند از: محمدرضا هدایتى، لاله اسکندرى، محمد فیلى، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم نقیب الذاکرین و (بازیگران کودک و نوجوان): امیرعباس رضایى و مریم عرب جعفرى.

این فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی فراوری شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 465

به "سیمین به جشنواره سالنتو ایتالیا راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیمین به جشنواره سالنتو ایتالیا راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید