علایم اصلی وجود میکروب در معده

به گزارش تور کانادا، گاستروآنتریت نوعی باکتری است که می تواند وارد بدن گردد و در دستگاه گوارش زندگی کند و پس از سال ها می تواند باعث ایجاد زخم در مخاط معده یا قسمت فوقانی روده کوچک گردد.

علایم اصلی وجود میکروب در معده

هنگام ابتلا به میکروب معده، بیمار هنگام خالی بودن معده، مانند بین وعده های غذایی یا در نیمه شب، دردی کسل نماینده یا سوزاننده در شکم احساس می گردد.

این درد می تواند برای چند دقیقه یا چند ساعت ادامه داشته باشد و فرد بعد از خوردن غذا، نوشیدن شیر یا مصرف آنتی بیوتیک احساس بهتری پیدا کند.

سایر علائم مهم میکروب های معده عبارتند از:

آروغ زدن بیش از حد، احساس نفخ، حالت تهوع، سوزش سردل، تب، بی اشتهایی، کاهش وزن بدون علت، مشکل در بلعیدن، کم خونی، ظاهر شدن خون در مدفوع، مسائل تنفسی، احساس خستگی بدون علت، درد شدید معده، رنگ پوست روشن.

با گذشت زمان، ممکن است این علائم را مشاهده کنید:

درد یا تورم شکمی، احساس گرسنگی نکردن، احساس سیری بعد از خوردن یک وعده غذایی بسیار کوچک، استفراغ.

میکروب معده چگونه درمان می گردد؟

اگر بدون هیچ علائم و مسئله ای از میکروب معده رنج می برید، درمان هیچ فایده برای شما نخواهد داشت، اما اگر شرایط بدتر گردد، ممکن است به موارد زیر احتیاج داشته باشید:

در مان دارویی:

معمولاً باید ترکیبی از آنتی بیوتیک ها را به همراه دارو هایی که اسید معده را کاهش می دهند، مصرف کنید. این به این علت است که کاهش اسید معده به اثر موثرتر آنتی بیوتیک ها یاری می نماید.

تغییر در سبک زندگی و غذا:

هیچ مدرکی وجود ندارد که غذا نقش مهمی در جلوگیری از هلیکوباکترپیلوری یا ایجاد آن داشته باشد، با این وجود غذا های پرادویه، الکل و استعمال دخانیات ممکن است شرایط را بدتر نموده و از فرایند بهبودی جلوگیری نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1226

به "علایم اصلی وجود میکروب در معده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علایم اصلی وجود میکروب در معده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید