فقط یک قدم بردارید تا به قله این کوه عجیب برسید!

به گزارش تور کانادا، کوچک ترین کوه چین!

اگر در پی آسان ترین کوهنوردی دنیا هستید به شهر شوگوآنگ در استان شاندونگ چین بروید. در این شهر جاذبه طبیعی حیرت آوری منتظر شماست: کوه جینگ شان؛ کوچک ترین کوه چین و شاید هم دنیا! احتمالا همین که چشمتان به این کوه بیفتد با خود می گویید این که فقط یک صخره کوچک است و کوه به حساب نمی آید اما تحقیقات زیادی روی این برآمدگی اجرا شده و کوه بودن آن به اثبات رسیده است! این کوه از سطح زمین تا قله 60 سانتی متر ارتفاع دارد و فقط با یک قدم به بالای آن می رسید. اگر می خواهید با کوچک ترین کوه چین آشنا شوید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

فقط یک قدم بردارید تا به قله این کوه عجیب برسید!

کشور چین پر از جاذبه های حیرت آور است؛ هم جاذبه های طبیعی و هم جاذبه های تاریخی؛ پس بی دلیل نیست که این کشور هر سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران سراسر دنیاست. می خواهیم یکی دیگر از جاذبه های شگفت انگیز چین را به شما معرفی کنیم: برآمدگی ای که به نظر صخره ای کوچک می آید اما لقب کوچکترین کوه چین را گرفته است.

کوه جینگ شان مجذوب کننده ترین کوه دنیا نیست اما از آن جایی که تنها کوه منطقه شوگوآنگ است تبدیل به نماد منطقه و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی شده است. تحقیق درباره این کوه از حدود 100 سال پیش شروع شد و ویژگی های مهمش مثل محل دقیق و ابعادش به ثبت رسید و معین شد که این کوه با وجود ظاهر کوچکش اما بسیار بزرگ تر از این حرف هاست! حتما می پرسید چگونه؟ این کوه در واقع یک کوه زیر زمینی بوده که فقط قسمت نوک آن از زمین بیرون زده است.

حتما این سوال برایتان پیش آمده که چه مقدار از این کوه در زیر زمین قرار گرفته است؟ شاید نتوان هیچ وقت به جواب این سوال رسید چون قوانین محافظتی سفت و سختی برای این کوه وجود دارد که حفاری در اطرافش را غیر ممکن کرده است. اما با این حال افراد زیادی در گذشته در اطراف این کوه کندوکاو کرده اند. با دیدن این کوه شاید بگویید این که کوه نیست و فقط صخره ای کوچک است! این موضوع سال ها پیش، قبل از اینکه کوه بودن این برآمدگی ثابت شود هم فکر عده ای را مشغول کرده بود. در واقع در حدود 100 سال پیش عده ای مامور به کندوکاو در اطراف این کوه شدند تا ثابت کنند که این برآمدگی فقط یک صخره است و هیچ ادامه ای در زیر زمین ندارد. آن ها چندین متر را کندند و وقتی دیدند هر چه حفر می کنند به پای کوه نمی رسند دست از کار کشیدند. در سال 1958 هم عده ای تلاش کردند تا به پای این کوه برسند اما آن ها هم شکست خوردند، با این وجود، خوبی این تحقیقات این بود که از آن زمان تا به حال، همه مردم این برآمدگی صخره مانند را به نام کوه می شناسند.

برگردیم به سوال قبل، واقعا چند متر از این کوه در زیر زمین قرار گرفته است؟ به گفته یک وبسایت معتبر چینی، ارتفاع این کوه 48 متر است اما بیشتر آن در زیر زمین قرار گرفته است. قسمت بیرون زده این کوه فقط حدود 60 سانتی متر ارتفاع، 1.24 متر طول و 0.7 متر عرض دارد و می توانید فقط با برداشتن یک قدم از آن بالا بروید.

این کوه به عنوان یک جاذبه گردشگری پرطرفدار چنان اهمیتی دارد که مسئولان این شهر نه فقط کندوکاو در اطراف کوه بلکه ساخت و ساز در اطراف و آسیب زدن به کوه را هم قدغن کرده اند. شاید تا همین چند سال پیش گردشگران کمی از وجود این کوه خبر داشتند اما امروز دیگر با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی تصاویر زیادی از این کوه منتشر می شود و مردم، دوستان خود را به چالش کوهنوردی در کوچک ترین کوه چین دعوت می کنند! اگر در فصل تابستان گذرتان به این کوه بیفتد با وجود گندم زار هایی که اطراف کوه را احاطه را کرده شاید پیدا کردن این کوه کمی برایتان سخت باشد و مجبور شوید در میان مزارع آنقدر جست و جو کنید تا به این کوه عجیب برسید.

شاید همیشه دلتان می خواسته از کوهی معروف بالا بروید و به قله اش برسید اما ارتفاع زیاد این کوه ها شما را از این کار منصرف کرده است اما حالا این کوه شما را به آرزویتان می رساند چون فقط کافیست یک قدم بردارید تا خودتان را در بالای آن ببینید البته حواستان باشد که با رفتن به روی این کوه به سنگ های آن هیچ آسیبی وارد نکنید چون همانطور که گفتیم این کوه ارزشمند، قوانین محافظتی سفت و سختی دارد چون سالانه گردشگران زیادی را به این ناحیه می کشاند و باعث رونق گردشگری این شهر کوچک شده است. با بازدید از این کوه نه فقط از کوچک ترین کوه چین بلکه از مزارع و طبیعت بکر اطراف هم دیدن می کنید. این کوه زمانی ارزشمندتر می شود که بدانید در این منطقه هیچ کوه دیگری وجود ندارد و تا زمانی که در اینجا هستید از چشم اندازهای کوهستانی فقط دیدنی همین صخره کوچک نصیبتان می شود.

منبع: odditycentral.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1515

به "فقط یک قدم بردارید تا به قله این کوه عجیب برسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط یک قدم بردارید تا به قله این کوه عجیب برسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید