گرجستان و جالب ترین حقایقی که باید بدانید

به گزارش تور کانادا، گرجستان هنوز برای خیلی از مردم ناشناخته است. آنهایی که به گرجستان سفر نموده اند، از این کشور زیبایی و مهمان نوازی را به یاد می آورند. گرجستان، این کشور کوچک بین اروپا و آسیا واقع شده و دارای شهرهای قدیمی، کو هستان و طبیعت سبز بوده و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. اگر هنوز از گرجستان تماشا ننموده اید، یا قصد سفر به این کشور را دارید، این حقایق جالب را درباره آن بخوانید. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

گرجستان و جالب ترین حقایقی که باید بدانید

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

نام این کشور گرجستان نیست

مردم گرجستان کشور خود را با نام ساکارتوِلو می خوانند. این نام از دو بخش تشکیل شده است: بخش اول از کلمه کارت وِلی گرفته شده که به ساکنین منطقه ای در مرکز گرجستان به نام کارلی ایربیا اشاره می نماید و بخش دوم پیشوند سا است و در نهایت معنای سرزمینی که کارت وِلی ها در آن زندگی می نمایند را به وجود می آورد. تعیین نیست که نام انگلیسی این کشور از کجا آمده اما یک فرضیه وجود دارد که ممکن است آن را شرح دهد. گفته می شود سنت جورج فرد مقدسی در آنجا بوده و ممکن است نام گرجستان را اصلاح طلبان مسیحی در قرون وسطی بر روی آن گذاشته باشند.

اولین اروپایی ها از گرجستان آمده اند

یک باستان شناس پیروز به کشف قدیمی ترین اسکلت های انسان در قفقاز شد که نشان می داد یک مرد به وسیله گرجستان از آفریقا به اروپا سفر می نموده است. اسکلت های 1.8 میلیون ساله ای هم بقایای جسد یک زوج گرجستانی بودند که نشان می داد گرجستان بدون شک اولین محل زندگی اروپایی ها بوده است. برترین زمان سفر به گرجستان

فقط خودشان به این زبان صحبت می نمایند

زبان گرجی در میان 14 زبان انحصاری دنیا است و الفبای مخصوص به خود را دارد. زبانی که امروزه مردم این کشور استفاده می نمایند دارای 33 کاراکتر است.

یکی از متنوع ترین زیستگاه های دنیا

این کشور 12 نوع منطقه آب و هوایی دارد که شامل گرمسیری، آلپی و معتدل و نیمه بیابانی است وهمچنین 49 نوع خاک در این منطقه یافت می شود. همین ویژگی ها باعث می شود گرجستان یکی از متنوع ترین زیستگاه های دنیا را داشته باشد. به علاوه، گونه های جانوری زیادی مانند یوزپلنگ ها و خرس ها در جنگل های این کشور زندگی می نمایند.

آثاری تاریخی که بخشی میراث دنیای یونسکو است

شهر باستانی و مرکز سابق به نام متسختا، کلیسای جامع صومعه گلاتی و منطقه ها کوهستانی سوانتی در فهرست میراث دنیای یونسکو قرار دارند و پیش بینی می شود 15 مکان دیگر در این فهرست قرار بگیرند.

مرتفع ترین زیستگاه های اروپا

دهکده های بوچورنا و اوشگولی با داشتن 2345 متر و 2100 متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع ترین نقاط زیستگاه های اروپا هستند. هردو منطقه کوهستانی بوده و دارای تابستان کوتاه و زمستان برفی هستند.

یک آهنگ گرجستانی در فضا وجود دارد

چاکرولو، یک آهنگ سنتی گرجستانی که اغلب در فستیوال ها و جشن ها خوانده می شود، با فضاپیمایوویجر به فضا فرستاده شد. صفحه ی طلایی وویجر شامل 115عکس، صداهای طبیعی مختلف، موسیقی های سنتی از کشورهای مختلف و خوش آمدگویی به 59 زبان دنیا است. این صفحه مانند یک پیغام درون یک بطری است، یک خوش آمدگویی برای هرآنچه که ممکن است بر سر راه این کاوشگر قرار بگیرد.

دو شهر باستانی اروپایی

متسختا و کوتایسی، هردو از مرکز های سابق این کشور بوده اند و در میان 16 شهر قدیمی اروپا قرار دارند. کوتایسی در غرب گرجستان واقع شده است و مرکز پادشاهی کولخیس، کشوری باستانی در غرب قفقاز و گرجستان کنونی بوده است و مردم از هزاره دوم قبل از میلاد در آن زندگی می نمایند. در مقایسه با کوتایسی، متسختا قدمت کمتری دارد و 3000 سال قبل تاسیس شد.

خانه قدیمی ترین جوامع یهودی

جامعه یهودی یکی از قدیمی ترین جوامع موجود در دنیا است و به دو دسته یهودی های گرجستانی که 2600 سال در آنجا زندگی نموده اند و یهودی های اشکنازی که از قرن نوزدهم در آنجا ساکن شده اند.

مکان ایده آل اما ناشناخته ای برای اسکی

منظره ها زیبا و دامنه های عریض، منطقه گوادوری در گرجستان را به مکانی فوق العاده برای اسکی تبدیل نموده است. این منطقه جمعیتی که پیست های اسکی اروپایی به خود می بینند ندارد.

نام تفلیس از کلمه گرجی به معنای گرم گرفته شده است

نام مرکز این کشورر، تفلیس به چشمه های آب گرمی باز می شود که در طول حکومت پادشاه واختانگ در قرن 5 میلادی کشف شدند. کلمه تفلیس به معنای مکان گرم است. سفر خاطره انگیز به تفلیس را با خرید مقرون به صرفه بلیط تهران تفلیس از ما تجربه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1265

به "گرجستان و جالب ترین حقایقی که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرجستان و جالب ترین حقایقی که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید