فیسبوک به Meta تغییر نام داد

به گزارش تور کانادا، مارک زاکربرگ در رویداد Connect نام تازه شرکت فیسبوک را خاطرنشان کرد و این شرکت را متا نامید.

فیسبوک به Meta تغییر نام داد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران، به نقل از انگجت؛ شبکه اجتماعی فیسبوک، دیگر با این نام تعریف نخواهد شد و اکنون این شرکت با نام متا (Meta) شناخته می گردد. چون نام فیسبوک همه فعالیت های این شرکت را پوشش نمی دهد و فقط به یک محصول اشاره دارد، زاکربرگ تصمیم به تغییر نام شرکتش گرفت.

مارک زاکربرگ گفت: نام فیسبوک همه محصولات ما را تعریف نمی نماید و ما از اکنون به بعد با نام متا شناخته خواهیم شد. زاکربرگ نام تازه این شرکت را در جریان یک سخنرانی مجازی برای رویداد Connect این شرکت خاطرنشان کرد. بنابراین فیسبوک و خانواده برنامه های آن بخشی از شرکت بزرگتر متا خواهند بود و زاکربرگ رهبری آن را برعهده خواهد داشت.

این تغییر نام شباهت هایی به زمانی دارد که گوگل نام خود را به آلفابت تغییر داد، شرکت هلدینگی که اکنون گوگل را اداره می نماید. فیسبوک هم با ایجاد برند بتا میخواهد چنین کاری را انجام بدهد و پلتفرم فیسبوک در کنار اینستاگرام، واتساپ و هدست های واقعیت مجازی Oculus زیرمجموعه متا قرار خواهند گرفت.

فیسبوک این نام را بیشتر منعکس نماینده جاه طلبی های آینده خود برای تبدیل از شبکه اجتماعی به شرکت متاورس می داند. زاکربرگ باید دقیقاً معین کند که شرکت متاورس برای پلتفرم اصلی و کاربرانش چه معنایی دارد، اما واقعیت افزوده و مجازی در منظره اصلی این شرکت هستند. این شرکت قبلاً نسخه اولیه یک پروژه به نام Horizon Workrooms را به نمایش گذاشت که به افراد امکان می دهد جلسات را به صورت VR برگزار نمایند. این شرکت بعلاوه تجربه های تازه Horizon Home و Horizon Venues را پیش نمایش کرد. در اوایل این ماه، این شرکت خاطرنشان کرد که میخواهد 10 هزار کارگر تازه را در اروپا به منظور ایجاد متاورس خود استخدام کند.

درباره متاورس معانی مختلفی وجود دارد اما مدیران فیسبوک خاطرنشان کردند که متاورس مجموعه ای از فضاهای مجازی است که کاربران می توانند با سایر افرادی که در یک فضای فیزیکی در کنار آنها حضور ندارند به خلق محتوا و گشت و گذار بپردازند.

این تغییر نام در یکی از مخاطره آمیزترین لحظات تاریخ این شرکت رخ می دهد. این شبکه اجتماعی از پیامدهای مقالات فیسبوک، مجموعه ای از اسناد داخلی جمع آوری شده به وسیله یک کارمند سابق که اکنون به افشاگر تبدیل شده، رنج می برد. این اسناد مبنای یک سری شکایات به کمیسیون بورس و اوراق بهادار و بعلاوه منبع بیش از دوازده گزارش در خصوص عدم موفقیت این شرکت در جلوگیری از موج اطلاعات نادرست، سخنان نفرت انگیز و سایر آسیب های ناشی از این پلتفرم است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1382

به "فیسبوک به Meta تغییر نام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک به Meta تغییر نام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید