قهرمانی آسیایی اصفهان در آتش سوءمدیریت سوخت

به گزارش تور کانادا، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی شانس رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را پیدا نموده که 6 سال قبل فوتبال اصفهان مغلوب یک سوءمدیریت شد تا نخستین قهرمانی آسیایی ایران با درخشش سپاهان شکل نگیرد.

قهرمانی آسیایی اصفهان در آتش سوءمدیریت سوخت

با تور مالزی خرداد از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، تیم فوتبال پرسپولیس ایران با شایستگی تمام پیروز شد در مجموع 2 مسابقه رفت و برگشت، الاهلی عربستان را با نتیجه 5 بر 3 شکست دهد و به جمع 4 تیم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 راه پیدا کند.

قرمزها به عنوان نایب قهرمان لیگ پانزدهم در مسابقات این فصل حاضر بودند و با گذر از سد تیم های عربی خود را به این مرحله رساندند. شاگردان برانکو اگر در 2 مسابقه بعدی خود در مقابل الهلال عربستان هم عملکرد خوبی داشته باشند رنگ فینال لیگ قهرمانان آسیا را به چشم خواهند دید.

به هر حال سال ها است که در بحث رقابت 2 باشگاه قرمز و آبی 2 قهرمانی استقلال در جام باشگاه های آسیا و یک قهرمانی پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا که در اوایل دهه 90 میلادی بدست آمد محلی برای رقابت طرفداران هر 2 تیم است و پس از گذشت نزدیک به 28 سال هنوز هم 2 باشگاه از این عناوین آسیایی خودشان به نیکی یاد می نمایند.

البته از فصل 2002 که ترکیب مسابقات جام باشگاه های آسیا تغییر کرد و به لیگ قهرمانان تبدیل شد تا به امروز هیچ تیم ایرانی پیروز به کسب عنوان قهرمانی این مسابقات نشده تا جای خالی آن به شدت در ویترین افتخارات فوتبال ایران احساس گردد.

اصفهان پرچمدار فوتبال ایران

در این برهوت قهرمانی آسیایی، 2 تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن در فوتبال ایران تاریخ ساز شده اند و شانس رسیدن به فینال را هم پیدا نموده اند که در نخستین فینال، سپاهان در فصل 2007 به اوراواردز ژاپن باخت و در سال 2010 ذوب آهن مغلوب سئونگنام ایلهواچونما کره جنوبی شد تا 2 عنوان نایب قهرمانی آسیایی تنها دستاورد فوتبال باشگاهی ایران از بزرگترین تورنمنت باشگاهی فوتبال آسیا باشد.

البته استقلال در فصل 2013 تا پای رسیدن به فینال پیش رفت اما آبی ها در مجموع 2 مسابقه رفت و برگشت به اف سی سئول کره جنوبی باختند تا رکورد 2 تیم اصفهانی دست نخورده بماند و طرفداران فوتبال باید منتظر باشند تا کمتر از 2 هفته دیگر تکلیف پرسپولیس هم در این فصل تعیین گردد و فوتبال ایران باید امیدوار باشد تا یکی دیگر از نمایندگانش پس از سال ها لذت رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا را بچشد.

وقتی همه خواب بودند

اما در حالی بین نایب قهرمانی ذوب آهن در آسیا تا تکرار دوباره فینال برای یک تیم ایرانی حداقل 7 سال فاصله افتاده، که اصفهانی ها و به خصوص طرفداران سپاهان همچنان در حسرت روزی هستند که به خاطر یک اهمال کاری عجیب شانس رسیدن سپاهان به جمع 4 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و در ادامه صعود به فینال از دست رفت.

سپاهان که در فصل 2011 به عنوان قهرمان دهمین دوره لیگ برتر وارد عرصه رقابت با بقیه تیم ها شده بود در مرحله گروهی با گذر از سد الهلال عربستان، الغرافه قطر و الجزیره امارات پیروز شد به مرحله یک شانزدهم نهایی راه پیدا کند. سپاهان در نخستین دور از مرحله حذفی با نتیجه 3 بر یک بنیادکار ازبکستان را در اصفهان شکست داد تا برای رسیدن به جمع 4 تیم نهایی حریف السد قطر گردد.

شاگردان زلاتکو کرانچار در نخستین گام در 22 شهریور ماه سال 90 در بازی رفت با یک گل السد را بردند تا با امیدواری بیشتری به بازی برگشت نگاه نمایند اما خبر تلخ 2 اخطاره بودن رحمان احمدی، گلر تیم سپاهان که به نوعی سوغات او از بازی در تیم پرسپولیس بود و از جانب مدیریت وقت سپاهان و سرپرست این تیم توجهی نشده بود رویای سپاهان را برای رسیدن به جمع 4 تیم نهایی جام بر باد داد.

تیم اصفهانی که در آن موقع به شدت تحت تأثیر تغییرات مدیریتی قرار داشت، به دلیل اتفاقات ناشی از بی تدبییری مدیریت وقت، قربانی ندانم کاری شد که شاید تا سال ها از ذهن طرفداران این تیم پاک نگردد.

حضور رحمان احمدی در آن ملاقات باعث تغییر نتیجه بازی رفت و فزونی 3 بر صفر السد شد و سپاهان با این شرایط بازی برگشت را هم با نتیجه 2 بر یک برد، اما این نتیجه هم باعث صعود نماینده فوتبال اصفهان نشد و دست پخت مشترک امیر قلعه نویی و زلاتکوکرانچار تنها به خاطر یک سوء مدیریت ساده از سطح کلان تا سطح خرد بر باد رفت.

ماجرا زمانی تأسف برانگیزتر شد که همان تیم السدی که در بازی رفت و برگشت در درون زمین به سپاهان باخته بود در فینال، چونبوک موتورز کره جنوبی را برد و قهرمان آسیا شد؛ آن هم در شرایطی که این تیم قطری هیچ حرفی در مقابل سپاهان برای گفتن نداشت.

البته مقصران این ماجرا با چند تغییر صوری و ادعای شکایت به کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته انضباطی فیفا سعی در منحرف کردن اذهان عمومی داشتند ولی به هر حال صعود پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی داغی را از فوتبال اصفهان تازه کرد که اگر اتفاق نمی افتاد شاید امروز و پس از گذشت 6 سال فوتبال ایران یک قهرمانی آسیایی از جنس طلایی در کارنامه خود داشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 130

به "قهرمانی آسیایی اصفهان در آتش سوءمدیریت سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی آسیایی اصفهان در آتش سوءمدیریت سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید