فهرست مالکان بالای 100 خانه آماده شد!

به گزارش تور کانادا، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: اطلاعات موجود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور در مورد شرایط اقامتگاه های مسکونی بیش از 73 میلیون شخص حقیقی و حقوقی تکمیل شده است.

فهرست مالکان بالای 100 خانه آماده شد!

به گزارش ایسنا، ابوالفضل نوروزی، مشاور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست دفتر اقتصاد مسکن روند تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان را تشریح کرد و با اشاره به اینکه همکاری خوبی در موضوع اخذ مالیات خانه های خالی با سازمان امور مالیاتی ایجاد شده است، شرح داد: شناسایی خانه های خالی در حال افزایش است و با اولویت دانه درشت ها این مالیات اخذ خواهد شد. به همین منظور وزارت راه و شهرسازی طی نامه ای لیست اشخاص حقوقی و حقیقی دارای بیش از 100 و بین 50 تا 100 واحد مسکونی خالی را به سازمان امور مالیاتی ارسال نموده است.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه پیش از ارسال این لیست با ارسال پیامک و نامه اخطار، مهلت یک هفته ای برای مشخص کردن شرایط واحد های مسکونی، به اشخاص داده شد گفت: بعضی با خوداظهاری، ساکن را معرفی یا ملک را برای فروش و اجاره به بازار عرضه کردند. پس از اتمام مهلت لیست اشخاصی که تکمیل نکردند به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات ارسال شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در لیست ارایه شده به سازمان امور مالیاتی در مورد خانه های خالی 10 شخص حقوقی وجود داشت، شرح داد: به اشخاص دارای واحد های مسکونی خالی بین 20 تا 50 طی نامه ای اخطار داده شده و در مرحله مشخص تکلیف برای ارسال لیست به سازمان امور مالیاتی واقع شده است.

وی در مورد همکاری دستگاه ها برای تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان گفت: با پیگیری مستمر، بیش از 350 میلیون رکورد اطلاعاتی از دستگاه های اجرایی مختلف دریافت شده و پس از کیفیت سنجی و استخراج اطلاعات محل سکونت اشخاص و بعلاوه اطلاعات مرتبط با مالکیت واحد های مسکونی، مورد بهره برداری قرار گرفته است. در این راستا اطلاعات موجود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور شامل اقامتگاه های مسکونی بیش از 73 میلیون شخص حقیقی و حقوقی است.

براساس اعلان وزارت راه و شهرسازی، نوروزی با بیان اینکه به منظور بروزرسانی اطلاعات بعضی دستگاه ها احتیاج است که همکاری لازم را انجام دهند، اضافه کرد: به عنوان نمونه سازمان ثبت اسناد و املاک از 5 سرویس مورد احتیاج سامانه، سه سرویس را در اختیار وزارت راه قرارداده و دو سرویس مهم دیگر مانند دفتر املاک الکترونیک را در اختیار سامانه قرار نداده است. بعضی از شهرداری های کلانشهر ها مانند تهران اطلاعات بروز و برخط صدور پروانه ساختمانی و انتها کار را تا به امروز به این وزارت خانه ارائه ننموده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در مورد لزوم خوداظهاری مردم و تکمیل اطلاعات مالکیت و سکونت اشخاص گفت: تکمیل سامانه املاک و اسکان مزایای بسیاری در برنامه ریزی بازار مسکن، سهولت در امور عموم مردم و جلوگیری از کلاهبرداری دارد که باید در اسرع زمان به بهره برداری برسد. قانون به منظور جلوگیری از ثبت خوداظهاری اشتباه و یا عدم خوداظهاری سه ضمانت در نظر گرفته است. بدین ترتیب که باید تمامی خدمات عمومی دستگاه ها با استعلام از سامانه املاک و اسکان انجام گیرد، اشخاصی که خود اظهاری نکردند تعرفه برق واحد مسکونی آن ها با بالاترین پلکان محاسبه و ملک مذکور به عنوان خانه خالی محسوب و مالیات اخذ گردد؛ بنابراین از مردم درخواست می گردد تا هر چه سریعتر به سامانه املاک و اسکان به نشانی (amlak.mrud.ir) مراجعه و برای خوداظهاری اقدام نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1728

به "فهرست مالکان بالای 100 خانه آماده شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست مالکان بالای 100 خانه آماده شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید