تور سریلانکا ارزان: محصولات ایرانی در سریلانکا مونتاژ می گردد

به گزارش تور کانادا، تهران (پانا) - معاون وزیر صمت گفت در حوزه هایی مانند فراوری ماشین آلات کشاورزی یا مونتاژ نهایی محصولات، می توان از فضای موجود در سریلانکا استفاده کرد.

تور سریلانکا ارزان: محصولات ایرانی در سریلانکا مونتاژ می گردد

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

به گزارش سازمان توسعه تجارت، علیرضا پیما ن پاک اظهار کرد: در جریان سفری که هیئت ایرانی به سریلانکا داشت، خوشبختانه مذاکرات بسیار مطلوبی با نمایندگان دولت و بخش خصوصی این کشور انجام شد و دو طرف بر لزوم توسعه همکاری های مالی تاکید کردند. در این ملاقات ما با وزیر کشت و صنایع، مسئولان توسعه تجارت و صادرات و رییس اتاق بازرگانی سریلانکا ملاقات کردیم که نتیجه تمام مذاکرات در این ملاقاتها مثبت خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران و سریلانکا ظرفیت بالقوه بسیار گسترده ای برای توسعه تجارت مشترک دارند، شرح داد: متاسفانه تا به امروز بخش مهمی از تبادلات مالی دو کشور به صادرات نفت و محصولات نفتی ایران باز می گردد و جز آن می توان گفت که در حال حاضر مقدار صادرات غیرنفتی ایران به این کشور شرق آسیا، کمتر از 100 میلیون دلار در سال است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: متاسفانه تجار و فعالان مالی سریلانکا، تصور دقیقی از ظرفیت های اقتصاد ایران و توان ما برای صادرات غیرنفتی نداشتند و در این سفر کوشش شد تا مقدمات لازم برای افزایش همکاری ها فراهم گردد. پس از سفر ما ابتدا کمیته مشترک مالی دو کشور تشکیل خواهد شد و پس از آن با موضوع بخش خصوصی به سمت تاسیس اتاق بازرگانی مشترک حرکت می کنیم.

پیمان پاک با بیان اینکه در حوزه های پتروشیمی و لبنیات، سریلانکا بازار مطلوبی برای شرکت های ایرانی خواهد بود، بیان نمود: در مقابل جدا از چای، امکان واردات بعضی مواد اولیه یا محصولاتی مانند کائوچو نیز به ایران وجود دارد که البته باید مذاکرات دقیق برای معین نرخ و قرارداد نهایی انجام گردد اما آنچه که با قاطعیت می توان از آن سخن گفت این است که هم سریلانکا برای ما بازار بسیار مطلوبی است و هم می توان بعضی نیازهای کشور را به وسیله این کشور پاسخ داد.

وی از امکان برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و فراوری مشترک میان ایران و سریلانکا نیز سخن گفت و اضافه کرد: در حوزه هایی مانند فراوری ماشین آلات کشاورزی یا مونتاژ نهایی محصولات، می توانیم از فضای موجود در سریلانکا استفاده کنیم. این کشور با توجه به قرار گرفتن در مدار شبه قاره هند، از نظر دسترسی به بازارهای منطقه شرق آسیا و بعلاوه ایجاد بستری برای واردات فله، سرمایه گذاری مشترک و صادرات نهایی محصول با ارزش اضافه کرده جایگاه مناسبی دارد و ایران می تواند از این فضا استفاده کند.

رییس سازمان توسعه تجارت بعلاوه از نهایی شدن توافقی برای آزادسازی طلب معوق ایران در سریلانکا اطلاع داد و تشریح کرد: از حدود 9 سال پیش، حدود 250 میلیون دلار پول حاصل از صادرات نفت ایران به سریلانکا در این کشور بلوکه شده و امکان ترخیص آن وجود نداشت. خوشبختانه در مذاکرات اخیر ما به راه حلی مکتوب رسیدیم تا این پول و سود آن در سال های گذشته در قالب کالاهایی مانند چای به ایران بازگردد.

پیمان پاک اعلام نمود: ما با توجه به هدف گذاری وزیر صمت در استفاده از ظرفیت بازار کشورهای منطقه و هم سو، مقدمات حضور قدرتمندتر ایران در بازار سریلانکا را دنبال کردیم و البته این کوشش ها برای ایجاد مقدمات کار است و اقدامات لازم برای استفاده از این بازار و ظرفیت قطعا باید از سوی بخش خصوصی و اتاق بازرگانی صورت گیرد تا امکان دست یابی کشور به اهداف صادراتی و تجاری بلندمدت فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1410

به "تور سریلانکا ارزان: محصولات ایرانی در سریلانکا مونتاژ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: محصولات ایرانی در سریلانکا مونتاژ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید