بازسازی 16 عمارت تاریخی در بافت بوشهر

به گزارش تور کانادا، معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: شانزده عمارت تاریخی در بافت بوشهر احیا و بازسازی شده است.

بازسازی 16 عمارت تاریخی در بافت بوشهر

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، نصرالله ابراهیمی روز سه شنبه 30 شهریور 1400 در نشست کارگروه تخصصی مالی و توسعه ای بافت تاریخی شهر بوشهر گفت: در حال حاضر 11 عمارت در بخش دولت پنج عمارت به وسیله بخش خصوصی در بافت تاریخی بوشهر بازسازی و احیا شده که کاری بسیار ارزشمند در راستای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال بوده است.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر اضافه کرد: عمارت هفته، گلشن، طاهری، مبارکی، علوی، دهدشتی، امیریه، رشیدی، گلستان، نوذری، عمارت شیرازی هتل سنتی، مان همواره سبز، کافه حاج رییس، مهر پویاو هاجر بانو و دبیرستان سعادت، 16 عمارتی هستند که احیا و به بهره برداری رسیده اند.

او ادامه داد: در حال حاضر چند بنای دیگر از این بافت به بخش خصوصی واگذار شده است که به زودی عملیات بازسازی آنها شروع خواهد شد.

ابراهیمی بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر را نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه های اجرایی دانست و توضیح داد: برای ثبت جهانی این پهنه ارزشمند، نگاه ما باید ویژه، همه جانبه و خاص باشد تا مالکین در زمینه بازسازی و احیا ترغیب شده و به یاری بخش دولتی بیایند.

عباس جمشیدی فرماندار شهرستان بوشهر در ادامه این نشست کار در حوزه بازآفرینی بافت را از سال 92 تا به امروز مثبت ارزیابی کرد و گفت: ارائه پیشنهاد و ارزیابی اولویت ها در بافت یک امر مهم و اساسی بوده که دستگاه های متولی باید در این زمینه بیشتر کوشش نمایند.

فرماندار بوشهر در سرانجام این نشست با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار در بافت تاریخی اضافه کرد: شهرداری باید در بخش نوسازی و بهسازی تخفیف صددرصدی بدهد و در زمینه پروانه ساخت و ساز تخفیفاتی را در نظر بگیرد و به همین دلیل یکی از نکات مهم و تاثیرگذار، اطلاع رسانی دقیق به مردم در مورد فعالیت های اجرا شده در بافت است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: tour-canada.ir شناسه مطلب: 1321

به "بازسازی 16 عمارت تاریخی در بافت بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 16 عمارت تاریخی در بافت بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید